چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام عسکر دیرباز

حوزه/نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: برای اینکه بتوان تحریم های ظالمانه را به سود خویش به پایان رساند باید به اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی بازگشت.

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در ارومیه، با اشاره به اعمال تحریم های 10 ساله علیه ایران توسط آمریکا، اظهار داشت: بی شک این اقدام مجلس سنای آمریکا نقض آشکار برجام بوده و در این رابطه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز از همان ابتدا فرمودند که بنده به این مذاکرات خوشبین نیستم و پس از مذاکرات نیز فرمودند که اگر آنها برجام را پاره کنند ما آن را آتش می زنیم.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی مجلس شورای اسلامی باید در واکنش به این اقدام ایالات متحده آمریکا، با مشورت شورای امنیت ملی بهترین تصمیم را با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با نقض برجام اعمال کنند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: در قراردادهای بین المللی، وقتی یک طرف مذاکره اقدام به نقض قرارداد کند، طرف دیگر نیز حق قانونی برای انجام ندادن تعهدات خویش را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با تاکید بر اینکه سیاستمداران کشورمان باید با توجه به این مسئله با همفکری یکدیگر در اسرع وقت به صورت حکیمانه و عزتمندانه و با توجه به مصلحت جمهوری اسلامی ایران واکنش مناسب نشان دهند، بیان داشت: علاوه بر آن، دولتمردان کشورمان باید در چارچوب های مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت کنند.

وی اذعان داشت: باید جمهوری اسلامی ایران در میان افکار عمومی دنیا، بدعهدی و عهدشکنی آمریکا را ترویج و تبیین کرده و به همگان ثابت کنند که این دولت، هیچ گاه به تعهدات خود پایبند نبوده است.

حجت الاسلام دیرباز با اشاره به سکوت کشورهای 1+5 در رابطه با تمدید تحریم های 10 ساله علیه ایران بیان داشت: آلمان، فرانسه، انگلیس و ایتالیا در این رابطه نشان دادند که دارای استقلال نبوده و دنباله رو سیاست های آمریکا هستند، چون اگر آنها اهل منطق و استدلال بودند، روی به سکوت نمی آورند.

به گفته نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، جمهوری اسلامی ایران با توجه به تعهدات خود در برجام، فعالیت های هسته ای خود را برای از بین بردن و یا کاهش تحریم ها به حداقل رساند اما متاسفانه طرف های غربی علاوه بر این که آن را کاهش ندادند، بلکه 10 سال دیگر نیز تمدید کردند.

 وی اظهار داشت: برخی ساده لوحان داخلی گمان می کنند که مذاکره با آمریکا به سود ایران است، در حالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی خواست تا به برخی ها ثابت شود که این موضوع درست برعکس منافع داخلی است.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز افزود: برای اینکه بتوان تحریم های ظالمانه را به سود خویش به پایان رساند باید به اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی بازگشت.

 نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: باید عموم مردم بدانند که از کالاهایی که مشابه داخلی دارند، استفاده نکنند، چون هر کالای خارجی که خریداری می شود، یک جوان ایرانی بیکار شده و کارخانه ها و واحدهای تولیدی کشورمان به سوی تعطیلی و ورشکستگی حرکت می کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha