سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام سید امیر محمدی پور

حوزه/ امام جمعه اسلام آباد غرب با اشاره به اینکه مکتب شیعه همواره عدالت را جزء اصول دین می داند گفت: شیعه عدل و امامت را واحد دانسته و همواره به فکر برقراری عدالت در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه حجت الاسلام سید امیر محمدی پور، امروز به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) در جمع طلاب خواهر مدرسه علمیه فاطمیه الزهرا (س) شهرستان اسلام آباد غرب عنوان داشت: عدالت یک صفت بوده که بخشی از آن مربوط به باطن انسان و بخشی دیگر مربوط به اجتماع است؛  لذا تنها کسی می تواند در جامعه عادل باشد و عدالت را رعایت کند که در باطن و در درون خویش عادل باشد.

امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب با اشاره به آیات و روایات اادامه داد: مکتب شیعه همواره مسلمانان را به عدالت توصیه  کرده و تاکید می کند که پشت سر امام عادل نماز بخوانید و شهادت دو نفر عادل را بپذیرید.

وی در ادامه افزود: مکتب شیعه همواره عدالت را جزء اصول دین می داند و اهتمام ویژه ای نسبت به برقراری عدالت در اجتماع دارد.

حجت الاسلام محمدی پور خاطر نشان کرد: شیعه عدل و امامت را واحد دانسته و  ائمه معصومین(ع) عادل را که در باطن و در اجتماع عدالت را رعایت می کردند، قبول داشته و امروز نیز منتظر حضرت بقیه الله الآعظم (عج) منجی عالم بشریت می باشند.

حجت الاسلام محمدی پور تصریح کرد: برای پیاده کردن عدالت در باطن خود باید از گناهان صغیره و کبیره اجتناب کرد تا عدالت در جامعه برقرار شود.

امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب در پایان گفت: طلاب زمینه های ظهور امام زمان (عج) را با ترویج سنت رسول اکرم (ص) و انبیای الهی را فراهم کنند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha