سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی- نشست مسئولان دفاتر آستان قدس رضوی در سراسر کشور

حوزه/ توليت آستان قدس رضوی با بيان اينكه ولایت فقیه همان ولایت رسول الله(ص) و امیرالمؤمنین(ع) است، تصریح کرد: تمام عزت و اقتدار كشور در پرتو ولايت فقيه شكل گرفته و اگر اين جلوه از امامت در جهان تجلي يابد، بسياري از مشکلاتی كه امروز دنيا با آن روبه روست، برطرف می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي، امروز چهارشنبه 17 آذرماه، در ديدار با مديران دفاتر ستادي آستان قدس رضوي در سراسر كشور، در تالار ولايت حرم مطهر رضوي، با اشاره به آيه شريفه «وَ کَذلِکَ جَعَلْناکُمْ اُمَّهً وَسَطاً»؛ عنوان كرد: امّت از ماده اَمّة گرفته شده و داراي 4 عنصر است؛ اولین عنصر یک امت، عنصر حرکت است، در یک امت سکون وجود ندارد. عنصر دوم، عنصر پویایی و صیرورت بوده؛ سومین عنصر، عنصر مقصد و مقصود داشتن است؛ جامعه اسلامی نمي‎تواند بي هدف‌ باشد و عنصر چهارم، عنصر امامت است؛ یعنی جامعه اسلامي را یک امام و هادی با بهره‌گرفتن از همه آنچه که در مجموعه امت از ذخایر مادی، معنوی و نیروی انسانی وجود دارد، هدایت می‌کند.

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان در ادامه با تاكيد بر اين مطلب كه حکام جور غربی با «صد عن سبیل الله» بزرگترین ظلم را ابتدا به جامعه خود و سپس به جهانيان روا می‌دارند، تصريح كرد: مستکبران امروز اجازه آشکار شدن حقایق عالم را به مردم آمریکا و اروپا نمی‌دهند و علاوه بر این زندگی الهی را از آن‌ها سلب کرده و به دنبال سرکوب فطرت خداجوی آنان هستند.

امروز همه دلواپس هستند

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه جامعه اسلامي در مواجه با استكبار بايد جهاد ابتدايي را پيشه كند، گفت: استكبار امروز جبهه‌اي سركوبگر را در برابر فهم، آگاهي و سير كمال بشريت ايجاد كرده كه زندگي آزاد بشري را تهديد مي‌كند.

وي با تاكيد بر اينكه امروز تذكرات و هشدارهاي رهبري معظم انقلاب اسلامی درباره غيرقابل اعتماد بودن آمریکا بر همه ثابت شده است، خاطرنشان كرد: آن نكاتي كه ابتداي انقلاب امام خمینی(ره) خروش آن‌ها را بر آوردند و رهبري معظم سال‌هاست نسبت به آن‌ها تذكر و هشدار مي‌دهند، امروز در عرصه عمل اثبات شده است. اگر دیروز تنها عده‌اي دلواپس بودند، با اتفاقات اخير ديگر همه دلواپس هستند.

حجت الاسلام و المسلمين رئيسي، ريشه بسياري از مشکلات و مسائل اجتماعي، بين المللي، اقتصادي و ... را عدم توجه به آموزه‌هاي ديني و نگاه به دستان غرب معرفي و خاطرنشان كرد: اعتقاد ما بر اين است كه هركجا نقص و مشكلي در كشور وجود دارد، نسخه نجات بخشش در قرآن كريم، سيره اهل بيت عصمت و طهارت(عليهم‌السلام) و ظرفيت‌هاي داخلي وجود دارد، اما متأسفانه جريانات روشنفكري نگاهشان براي حل مشكلات به دستان غرب است.

توليت آستان قدس رضوي با اشاره به اينكه مغرب زمین هیچ‌گاه جز بدبختی و شرارت، ثمری برای کشوری نداشته‌ است و نمی‌توان مملکتی را یافت که استكبار مشکلاتش را حل کرده باشد، اضافه كرد: تمام مشکلات زندگي بشري در پرتو امامت و آموزه‌هاي اسلام قابل مرتفع شدن است، جلوه‌اي از امامت به نام ولايت فقيه در ايران اسلامي شكل گرفت و نظام مقدس اسلامي را نسبت به تمامي حكومت‌هاي عالم ممتاز كرد.

وي با بيان اينكه ولایت فقیه همان ولایت رسول الله(ص) و امیرالمؤمنین(عليه‌السلام) است، تصریح کرد: تمام عزت و اقتدار كشور ما در پرتو ولايت فقيه شكل گرفته و اگر اين جلوه از امامت در جهان نيز تجلي يابد، بسياري از مشکلاتی كه امروز دنيا با آن روبه رو است، برطرف خواهد شد.

گمشده انسان معاصر

عضو مجلس خبرگان رهبري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مشكلات و چالش‌هاي تفرقه انگيز جهان اسلام، ابراز كرد: امروز اهل بیت عصمت و طهارت(عليهم‌السلام) رمز وحدت و ائتلاف در جامعه اسلامي هستند و به اعتبار عبارت «ائتلفت الفرقه» در زيارت جامعه كبيره و بر اساس سيره زندگي ائمه هدي(ع)، اين حضرات مايه نابودي تفرقه‌ها و ايجاد وحدت در ميان مسلمانان هستند.

وي افزود: امروز گمشده انسان معاصر، توجه به نكات و آموزه‌هاي ائمه معصومين(عليهم‌السلام) است، هنگامي كه توجه به اين آموزه‌ها كم شود، بهره‌مندي از اين مواهب نيز كم خواهد شد.

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان با اشاره به فرموده امام رضا(عليه‌السلام) «إنّ النّاسَ لَو عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لَاتَّبَعُونا. اگر مردم زيبايي‌هاي سخنان ما را مي‌شناختند، بي‌شک از ما پيروي مي‌کردند»، تصريح كرد: امروز وظيفه خطير رساندن پيام حضرات معصومين(عليهم‌السلام) به گوش جهانيان بر دوش شيعيان و پيروان آنان است و اگر اتفاقي غير از اين رخ داده اشكال در تبليغ و تبيين ماست.

توليت آستان قدس رضوي، منشور هفتگانه رهبري را سند بالادستي آستان قدس رضوي خواند و گفت: حكم رهبري معظم انقلاب نشان از نگاه عميق و جهان شمولي دارد كه بايد در آستان قدس رضوي سيطره يابد؛ فرهنگ رضوي بايد تمام جهان اسلام را در برگيرد.

حجت الاسلام و المسلمين رئيسي در پايان درباره احداث دفاتر ستادي آستان قدس رضوي در استان‌هاي كشور گفت: تاسيس دفاتر ستادي آستان قدس رضوي در استان‌ها امري تشريفاتي و آماري نيست، هدف و رويكرد ما تشكيل يك نهضت فرهنگي و خدمت‌رساني در تمام كشور با همكاري و همراهي ارگان‌ها و دستگاه‌هاي مختلف است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha