جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اعتراض ترکیه در اعتراض به قانون منع اذان در اسرائیل

حوزه/ مسلمانان ترکیه در اعتراض به قانون اسرائیل که پخش اذان در شهر قدس اشغالی را ممنوع اعلام کرده است مقابل کنسولگری اسرائیل تظاهرات برگزار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل «حوزه»، موسسه نجات انسانیت ترکیه " IHH " تظاهراتی همگانی در مقابل کنسولگری اسرائیل در شهر استانبول ترکیه در اعتراض به قانونی که پخش اذان در شهر قدس اشغالی و مسجد الاقصی را ممنوع اعلام کرده است برگزار کرد.

تظاهرات کنندگان در بیانیه ای تاکید کردند: اشغالگران صهیونیست با بی اعتنایی به مسلمانان به مسجد الاقصی و ملت فلسطین هتک حرمت می کنند و مرتکب جنایت می شود اما اشغالگران باید بدانند ممکن نست صدای اذان در فلسطین ساکت شود.

فاتح یازجی از موسسه "IHH" گفت: صهیونستها اگر صدای اذان را در قدس ممنوع کنند، صدای اذان از ملیون ها نفر شنیده خواهد شد و شعار الله اکبر هیچ گاه از آسمان قدس مخفی نمی شود.

* این اسرائیل است که باید از فلسطین برود

وی افزود اشغالگران ادعا می کنند صدای اذان آنها را اذیت می کند که به آنها می گوییم شما جنایت کارید و این شما هستید که باید از فلسطین بروید و آن را به صاحبان اصلی اش بسپارید.

تظاهرات کنندگان در مقابل کنسولگری اسرائیل همچنین از امت اسلامی خواستند اسرائیل غارتگر را سر جای خود  بنشاند  و در مقابل جنایت های صهیونیست ها سکوت نکند.

در این تجمع اعتراضی، تظاهر کنندگان  شعارهای "اذان خاموش نمی شود" و "مرگ بر اسرائیل" سر دادند.

در پایان این مراسم شرکت کنندگان باصدای بلند اذان گفتند و صدای اذان خود را به گوش کارمندان کنسولگری اسرائیل رساندند تا به این وسیله بر اعتراض خود نسبت به  قانون ظالمانه شان را بیان کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha