پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتب دینی - پژوهش - تحقیق

حوزه/ سرپرست موسسه انتشارات آستان قدس رضوی «به نشر» از تولید سالانه یک میلیون نسخه کتاب توسط این انتشارات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، سیداحمد میرزاده با اشاره به اینکه امسال سی‌امین سال تأسیس مؤسسه به‌نشر است، عنوان کرد: از ابتدای تاسیس تا کنون، 2 هزار عنوان کتاب در شمارگان 30 میلیون نسخه به چاپ رسیده و به‌طور متوسط هرسال یک میلیون نسخه تولید شده است.

وی، انتشار کتاب «آن یتیم نظر کرده» را که دو بار تشویق مقام معظم رهبری را به همراه داشته است، از افتخارات این موسسه برشمرد و گفت: آثار تولید شده در این موسسه، در4 حوزه قرآن و معارف اسلامی، ادبیات و علوم انسانی، علوم و فنون و ادبیات کودک و نوجوان است.

 سرپرست موسسه انتشارات آستان قدس رضوی «به نشر» با بیان اینکه واحد کودک و نوجوان این مجموعه در سال 1377 افتتاح شده است، افزود: تاکنون 700 عنوان کتاب در این حوزه به چاپ رسیده و نزدیک به 130 جایزه در این بخش کسب شده است.

میرزاده با بیان اینکه مؤسسه به‌نشر در عرصه قرآن نیز یکی از فعالان برتر کشور است، تصریح کرد: این مؤسسه قرآن‌هایی را در 6 قطع و خط مختلف به چاپ رسانده است و برنامه‌هایی برای گام‌های بزرگ‌تر در امر ترویج و توزیع قرآن کریم برداشته است

وی با اشاره به رویدادهای بزرگ این موسسه افزود: تهیه پیش نویس سند راهبردی به‌نشر، در افق 1404 که برترین توزیع کننده و ناشر دینی در جهان اسلام خواهد بود، صدور منشور 7 ماده‌ای رهبری و هماهنگ شدن تمام موسسات به ویژه به نشر با آن فرمان و دیدار با تولیت آستان قدس رضوی و توصیه‌های لازم ایشان در بحث تولید آثار متناسب با نیاز جامعه، از رویدادهای بزرگ این موسسه است.

سرپرست مؤسسه به‌نشر از رونمایی آثار ویژه گروه سنی نوجوان همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: در دهه مبارک فجر امسال مجموعه‌ای از کارهای قشر نوجوان رونمایی می‌شود و در این آثار به موضوع بچه‌های آسیب دیده همچون بچه‌های یمن پرداخته شده است.

وی افزود: باید به موضوعات شهدای آستان قدس رضوی، نقش این آستان مقدس در حوزه‌های مختلف و ... پرداخته شود و این آمادگی را داریم تا همکاری لازم را با اهل قلم داشته باشیم.

سرپرست مؤسسه به ‌نشر خطاب به اهل قلم گفت: انتشارات آستان قدس رضوی دست نیاز خود را به سوی نویسندگان دراز می‌کند. در اصلی‌ترین موضوعات جامعه دچار خلاء و کم و کاستی است که با همت و همراهی اهل قلم می توان این نیازها را رفع کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha