شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عندلیبی-تولیت مدرسه امام صادق(ع) داراب

حوزه/ تولیت مدرسه امام صادق(ع) داراب در جمع متولیان فرهنگی گفت: مربیان برای تربیت دینی و اخلاقی از شیوه های تربیتی ائمه اطهار(ع) استفاده کنند تا به عالی ترین وجه، فرد را تحت تاثیر قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر عندلیبی، تولیت مدرسه امام صادق(ع) شهرستان داراب، در جمع متولیان فرهنگی، روحانیون مساجد اظهار داشت: بدون آشنایی با اهداف تربیتی اسلام و در نظر گرفتن دستورات قرآنی هرگز نمی توان انسان را تربیت کرد.

وی افزود: مربیان و روحانیون که رسالت تربیت دینی و اخلاقی نوجوان را عهده دار هستند، باید از نظر علمی و عملی با این اهداف آشنا باشند تا در امر تربیت نوجوانان موفق شوند.

تولیت مدرسه امام صادق(ع) شهرستان داراب یادآور شد: حضرت علی(ع) در نهج البلاغه می فرماید که خداوند پیامبرش را تربیت کرد و پیامبر بزرگوار مرا تربیت کرد و من هم شما را تربیت می کنم.

حجت الاسلام والمسلمین عندلیبی مطرح کرد: باید توجه داشته باشیم که مبنای تربیتی نوجوان بر محور تعالیم الهی و مکتب انسان ساز اهل بیت(ع) می باشد.

وی گفت: در تمام برنامه های سازندگی قرآن، عالی ترین و دقیق ترین نکات تربیتی و روان شناسی ملحوظ شده است. مسئولین فرهنگی، مربیان و روحانیون مسئول در این امر باید با مطالعه احادیث و روایات تربیتی اسلامی از نکات مهم و ظریف تربیتی آشنا شوند و مطالب را در اماکن خود و جامعه اطراف نشر دهند.

وی به شیوه های تربیت دینی اشاره کرد و گفت: برای وصول به اهداف کلی تربیتی دینی، به طور مسلم شیوه های خاص مورد کاربرد عمل قرار گرفته است. یکی از شیوه های تربیت دینی حفظ شخصیت استاد و یا مربی است، یعنی مسئولین اجرایی تلاش کنند امور تربیتی را به استاد و مدرس و یا مربی انتقال دهند بدون این که کمترین برخوردی با شخصیت متربی صورت بگیرد.

تولیت مدرسه امام صادق(ع) داراب بیان کرد: یکی از اساسی ترین موضوعات تربیت و سازندگی به عالی ترین وجه مد نظر گرفته شده  و آن احترام به شخصیت مربی است. با الهام از این نکته  اساسی به این واقعیت پی می بریم که هرگاه به شخصیت مربی کمترین لطمه و خدشه ای وارد شود، مربی در امر تربیتی دچار شکست خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عندلیبی اضافه کرد: روی این اصل اساسی همه  پدران و مادران و مربیان باید توجه داشته باشند که در امر سازندگی و تربیت کمترین خدشه ای به شخصیت شخص مربی وارد نشود.

وی در پایان گفت: در تاریخ اسلام نکات بسیار جالب و ارزنده ای از روش ها و شیوه های تربیتی پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) وجود دارد که مربیان باید برای تربیت دینی و اخلاقی از این شیوه ها و روش ها استفاده کنند تا به عالی ترین وجه، فرد را تحت تاثیر قرار داده و او را منقلب سازند.

انتهای پیام 313/44

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha