چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام سیدمرتضی فاطمیان- امام جمعه شهرستان اقبالیه استان قزوین

حوزه/ باید فکر طلبه را به بازار نیازهای جامعه گره زد تا آن ها با دیدگاه اعتقادی و دینی خود به پژوهش در زمینه مسائل اولویت دار کشور تشویق شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی فاطمیان، عصر امروز  در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت امام صادق (ع) با اشاره به جایگاه و اهمیت پژوهش در حوزه های علمیه، گفت:  باید فکر طلبه را به بازار نیازهای جامعه گره زد تا آن ها با دیدگاه اعتقادی و دینی خود به پژوهش در زمینه مسائل اولویت دار کشور تشویق شوند.

امام جمعه شهرستان اقبالیه با بیان اینکه هفته پژوهش فرصتی برای جویندگان علم و دانش در راه اعتلای فضای علمی کشور است، افزود: هیچ اقدامی بدون پژوهش و فناوری نمی تواند تکامل و پویا باشد بر این اساس پژوهش به عنوان دغدغه اصلی مسئولین مطرح و هفته ای به آن اختصاص داده شده است.

وی افزود: این هفته فرصتی مغتنم برای ارائه توانمندی های پژوهشی و فناوری است که باید همه ما از این فرصت بهره مند شویم.

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمود علم، پیشرفت علمی و فراگیری نیاز اول كشور است،  عنوان داشت: در راستای جهاد علمی، نمایش بروز استعداد ها و خلاقیت های جوانان برومند این مرز و بوم در این هفته به نمایش گذاشته می شود.

حجت الاسلام  والمسلمین فاطمیان تصریح کرد: استفاده از پژوهش و دستاوردهای علمی به لحاظ جلوگیری از اتلاف وقت و منابع و امكانات و افزايش سرعت و وقت و در نتيجه افزايش بهره وری در  حوزه های مختلف  کاری از  ضرورتهای زندگی  بشر در  دنیای کنونی است .

 وی با تاکید بر این که طلاب حوزه های علمیه باید علاوه بر فراگیری دروس حوزوی، تحقیق و پژوهش را اولویت برنامه های خود قرار دهند، ابراز داشت: تحقیق و پژوهش در مدارس علمیه بازدهی مطلوب و مناسبی را به دنبال خواهد داشت

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha