سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله شاهرخی

حوزه / حجت الاسلام ربانی، ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام یازدهم شیعیان، گفت: آن حضرت به برخورد نیکو با برادران دینی و نفع رساندن به آنانتاکید فرموده اند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام جواد ربانی، در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله سید محمدنقی شاهرخی که عصر امروز (چهارشنبه ۱۷آذرماه۹۵) و با حضور برخی مسئولان و جمعی از شخصیت های حوزوی و سیاسی، در مسجد نور تهران برگزار شد، اظهار داشت: آیت الله شاهرخی(ره)، عمرش را در راه تحصیل علم و پشتیبانی از نظام و انقلاب صرف کرد.

وی با بیان این که مرحوم آیت الله شاهرخی(ره) از محضر علمایی همچون امام خمینی(ره)، آیت الله العظمی بروجردی(ره) و علامه طباطبایی(ره) بهره برد، خاطرنشان کرد: این عالم فقید، در همان سنین جوانی، موفق به کسب اجازه اجتهاد از مرحوم آیت الله العظمی حاج شیخ مرتضی حائری یزدی شد؛ این اتفاق در حالی رخ داد که آیت الله العظمی حائری(ره) شخص محتاطی بودند و به راحتی به کسی اجازه نامه اجتهاد نمی دادند.

سخنران این مراسم با اشاره به مبارزاتی که این عالم فقید در برابر رژیم شاهنشاهی در زمان قبل از انقلاب داشت، افزود: بعداز انقلاب هم ایشان در هر سنگری که احساس نیاز شد، حضور پیدا کرده و کارهای انقلاب را رها نکرد.

وی افزود: آیت الله شاهرخی در اولین  دوره مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی بود و در دو دوره متوالی، نماینده مردم استان لرستان در مجلس خبرگان رهبری شد، همچنین سال ها نمایندگی ولی فقیه در شهرهای خرم آباد، بروجرد و بروجن را بر عهده داشت.

حجت الاسلام ربانی افزود: این عالم فقید همچنین نماینده امام خمینی(ره) در کشور های شرق آسیا بود که مقام معظم رهبری در پیام تسلیت شان  به این موضوع اشاره کردند.

وی در ادامه سخنان خود ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام یازدهم شیعیان، امام حسن عسگری(ع)، گفت: این امام همام، به برخورد نیکو با برادران دینی و نفع رساندن به آنان تاکید فرموده اند.
سخنران این مراسم افزود: مرحوم آیت الله شاهرخی(ره) را می توان مصداق روایت ذکر شده از امام یازدهم دانست، چه آن که بنده سالیان سال در همسایگی ایشان ساکن بودم و از ایشان به جز خوش برخوردی و خلق نیکو ندیدم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha