پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حضرت آيت اللّه صافی گلپایگانی

حوزه/ حضرت آيت اللّه صافی گلپایگانی در پیامی به مناسبت همایش بزرگداشت مرحوم آیت اللّه العظمی گلپایگانی تصریح کردند: آیت الله العظمی گلپایگانی، شخصيتي که در تاريخ انقلاب اسلامي، مواضع، پيام‌ها و سخنراني‌هاي ايشان، قاطع و راهگشاي مبارزات مردم مسلمان بود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، پیام این مرجع تقلید به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

الحمدللّه رب العالمين و صلّی اللّه علي سيد الاولين و الآخرين حبيب إله العالمين أبي القاسم محمّد و علي آله الطيبين الطاهرين سيّما بقية اللّه في الأرضين.

قال رسول اللّه (صلی‌اللّه علیه و آله): العُلَمَاء أمنَاءُ اللّهِ عَلي خَلقِهِ

شهادت حضرت ابا محمّد امام حسن عسکري صلوات الله و سلامه عليه را به محضر مبارک قطب عالم امکان حضرت ولي عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف، و همه شيعيان و دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت، تسليت عرض مي‌کنم.

بزرگداشت بزرگ مرجع فقيد جهان تشيّع مرحوم حضرت آية الله العظمي گلپايگاني قدس الله نفسه الزکية در زادگاه ايشان شهر گوگد، افتخاري بزرگ براي شهرستان گلپايگان و علماء و حوزه‌هاي علميّه و عموم اهالي متديّن گلپايگان و شهرهاي اطراف مي‌باشد.

تجليل و تکريم از مرجعي که در سنگرهاي جهاد و مبارزه با کفر و استکبار، و بدعت‌ها، و دفاع از حريم دين، و ياري اسلام، همواره با قدم‌هاي بلند و مقاوم، اسوه و الگوي مجاهدان راه خدا، و شيفتگان حاکميت اسلام بود.

فقيه بزرگواري که در اجتهاد و استنباط احکام از کتاب و سنّت با استقامت سليقه و روشن‌بيني، بر ادامه روش فقهاي سلف تأکيد داشت، و شخصيتي که در تاريخ انقلاب اسلامي، مواضع، پيام‌ها و سخنراني‌هاي ايشان، قاطع و راهگشاي مبارزات مردم مسلمان بود.

او به حق، يادگاري از اجداد طاهرين خود بود، و ولايت و پيروي از ايشان را، تنها وسيله سعادت انسان‌ها مي‌دانست، و تمسّک به قرآن و عترت را تنها راه نجات بشريت مي‌شناخت. از خوف خدا و ياد قيامت گريه‌ها داشت، و هميشه در اين انديشه بود که آقا و مولايش حضرت بقية الله الاعظم ارواح العالمين له الفداء را از خود خشنود سازد، و البته که به حق يکي از چاکران مخلص، و سربازان واقعي دربار ملک پاسبان امام زمان عجّل الله تعالي فرجه الشريف بود؛

سلام عليه يوم ولد، و يوم مات، و يوم يبعث حياً

و اکنون ساليان زيادي است که از رحلت آن مرجع والامقام مي‌گذرد، و هنوز شيعيان و حوزه‌هاي علميه و علماء اعلام، و به ويژه مردم غيور و شريف گلپايگان در فقدان ايشان، ياد آن مدافع و حامي بزرگ تشيع را گرامي مي‌دارند، و به روح بلند ملکوتي وي درود و صلوات مي‌فرستند:

- اللّهم صلّ علي محمّد و آل محمّد

اينجانب از تمام کساني که در برپايي اين بزرگداشت، خدمت کرده، و نيز از حضور علماء و فضلاء و شخصيت‌هاي ديني و کشوري، و اهالي شريف گلپايگان و گوگد، کمال تشکر را دارم، و موفقيت بيشتر آنها را در تعظيم شعائر اسلامي، و حفظ سنّت‌ها و ارزش‌هاي اصيل انقلاب اسلامي، و امر به معروف و نهي از منکر، و قضاي حوائج مؤمنين، و تعاون و کمک به برادران و خواهران ديني خود، از خداوند متعال مسئلت دارم، و آرزومندم که گلپايگان ما هميشه در انجام فرائض ديني، و التزام به دستورات شرع مقدس و مکارم اخلاق، نمونه و الگو باشد، و بانوان محترمه نسبت به حفظ حجاب و عفاف، و حريم دين، همواره پيشقدم بوده، و هويت ديني اين شهر پر افتخار را همگان حفظ نمايند؛ و آخر دعوانا أن الحمدلله رب العالمين

لطف الله صافي گلپايگاني

7 ربيع المولود 1438 هـ.ق

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha