جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سیدجلال رضوی مهر

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با بیان این که با بزرگداشت مقام گذشتگان چراغ های روشنگر در زمینه علم و عمل برای آیندگان روشن خواهد شد، خواستار تشکیل دبیرخانه دائمی تکریم علما و بزرگان شد.

 حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با تاکید بر ضرورت معرفی علما و بزرگان به نسل جوان، گفت: امروز برگزاری سلسله نشست هایی با نسل کنونی می تواند زمینه ساز انتقال اوصاف و رفتار و منش های علمای دیرین و سلف صالح گذشته باشد.

 وی در ادامه خاطرنشان کرد: هرگونه نشست، تحلیل و بررسی و ایجاد دبیرخانه دائمی برای ایجاد بزرگداشت شخصیت های علمی تبلیغی انجام شود، نا خود آگاه مورد استقبال مردم آگاه قرار خواهد گرفت.

 استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: نباید بزرگداشت گذشتگان انسان را از توجه به افراد برجسته غافل کند و هرگز نباید زندگی سراسرنورانی عالمان فعلی و در قید حیات مورد غفلت قرار گیرد.

 وی با بیان این که جامعه نیازمند بصیرت و دانایی است و امروز اکسیر علم و آگاهی می تواند مرهم شفا بخش جامعه باشد، ابراز داشت: با بزرگداشت مقام گذشتگان چراغ های روشنگر در زمینه علم و عمل برای آیندگان روشن خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با اشاره به توجه همه جانبه به مساله بزگداشت بزرگان، ادامه داد: بزرگداشت علما و افراد تاثیرگذار، در فرهنگ سازی جامعه موثر است و هرگز نباید در بزرگداشت بزرگان در جامعه به حداقل ها اکتفا کرد.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه در پایان خاطرنشان کرد: پرداختن به سیره بزرگان  افزون بر تبیین مواضع و اندیشه های آنان می تواند مشی جدیدی را در روش زندگی جامعه به وجود آورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha