جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ایلهان عمر

حوزه/ ایلهان عمر، اولین زن مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا گفت که یک راننده تاکسی در مسیر راه هتل او را داعشی خطاب کرده و خواسته حجابش را از سرش بکشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نخستین قانونگذار مسلمان سومالیایی در آمریکا گفت یک راننده تاکسی در واشنگتن دی.سی او را به خاطر مسلمان بودن و داشتن حجاب تهدید کرده است.
ایلهان عمر، اولین زنی که موفق شده به عنوان نماینده حزب دموکرات از ایالت مینه سوتا به مجلس نمایندگان در آمریکا راه یابد، گفت: راننده تاکسی تهدید کرد حجابم را از سرم می‌کشد.
او در پستی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: در مسیر راهم به هتل سوار تاکسی شدم و در معرض نفرت‌انگیز‌ترین، موهن‌ترین برخورد اسلام‌هراسی، تبعیض جنسیتی قرار گرفتم. راننده تاکسی مرا داعشی خطاب کرد و تهدید کرد حجابم را از سرم می‌کشد، من واقعا نمی‌دانستم کار به کجا می‌کشید اگر سریع از تاکسی فرار نمی‌کردم.
وی افزود: من هنوز از این حادثه تنم می‌لرزد و نمی‌توانم درک کنم آن‌ها چطور این گونه جسورانه علیه مسلمانان ابراز نفرت می‌کنند. من برای انسانیت در وجود او  تمام کسانی که نفرت را در قلب‌شان جای داده‌اند، دعا می‌کنم.
این زن مسلمان در زمان کودکی از یک اردوگاه آوارگان در کنیا به آمریکا آمده و ماه گذشته موفق شد با شکست رقیب جمهوری‌خواهش، نخستین زن مسلمانی باشد که به مجلس نمایندگان راه می‌یابد.
به گفته سازمان آمار آمریکا، ایالت مینه‌سوتا در آمریکا با داشتن 50 هزار شهروند سومالیایی‌تبار دارای بیشترین ساکنان سومالیایی است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha