سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امام حسن عسکری

حوزه/ مسئول اداره فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: يكي از شرايط سخت براي امام حسن عسكري (عليه السلام) بحث بستر سازي غيبت امام زمان (عج) بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام مهدی مهرپویان، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه امام خميني (ره) بجنورد، به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسكري عليه السلام، با تسلیت شهادت این امام بزرگوار اظهار داشت: امام عسکری (ع) از طرفي بايد امام زمان(عج) را به افراد خاص معرفی می کردند تا شيعيان بعد از ایشان در حيراني و سرگرداني نباشند و از سوی دیگر هم بايد مواظب می بودند كه دستگاه بنی عباس متوجه وجود مقدس حضرت مهدی (عج) نشود.

وی با اشاره به اینکه يكي از اقدامات امام حسن عسكری(ع) برای زنده نگاه داشتن اسلام  جهاد علمی است، گفت:  امام یازدهم و ديگر ائمه اطهار (ع) دين را به عنوان امانت به دست ما سپرده اند و ما باید امانت دار خوبی باشیم.

مسئول اداره فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه هيچ زماني مثل زمان انقلاب اسلامی، زمينه براي تبليغ فراهم نبوده است، خطاب به طلاب گفت: امروز اگر شما در تحصیل علم و تهذیب نفس کوتاهی کنید، مسئول خواهید بود و بايد در قيامت پاسخگو باشید.

حجت الاسلام مهرپویان با تاکید بر اینکه طلاب باید همواره خواندن قرآن و روایات و مباحث مربوط به ائمه اطهار را مورد مطالعه قرار دهند، افزود: اگر تحصیل علم فقط برای کسب نمره باشد، ارزشی ندارد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha