چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024

حرم حضرت معصومه(س)

حوزه/ مسئول واحد برادران مركز قرآن و حديث آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله گفت:‌ با توجه به اهمیت موضوع حفظ قرآن و مسائل تربیتی و وجود معضلات اجتماعی، باید روزبه روز فعالیت های این قرآنی گسترش پیدا کند.

شهاب الدین غفاری در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه» گفت: واحد برداران در مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس متشکل از واحد برنامه ریزی،‌ امورتربیتی و معارفی و خدمات آموزشی می باشد که هر یک وظایف خاص خودشان را انجام می دهند.
مسئول واحد برادران مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت معصومه (س) اضافه کرد:‌ در واحد برنامه ریزی،‌نظارت بر اجرای کلاس ها و بازخوردگیری کیفی و کمی آموزشی انجام می شود و در بخش امور تربیتی و معارفی نیز بحث قرائت قرآن و بحث حفظ قرآن پیگیری می شود.
وی خاطر نشان کرد:‌ در بخش خدمات آموزشی نیز تمام امور اجرایی اعم از ثبت نام،‌ تشکیل پرونده،‌اجرای کلاس ها،‌ برگزاری کلاس ها،‌ برگزاری آزمون،‌ ارائه گواهینامه و…انجام می شود.
غفاری در ادامه با اشاره استقبال از این بخش ها افزود: حدود ۴۰۰ نفر فراگیر حفظ قرآن و ۸۵۰ نفر نیز در بحث قرائت اعم از روخوانی،‌ تجوید،‌ صوت،‌ لحن و ترتیل در حال آموزش هستند.
مسئول واحد برادران مرکز قرآن و حدیث حرم کریمه اهل بیت(ع) اظهار داشت:‌ دربخش امور تربیتی و معارفی نیز قسمت های مختلف آموزشی برگزار می شود که شامل بخش “در محضر بانو” که صرفا کار تربیتی است که مخصوص فرزندان خادمان حرم مطهرحضرت معصومه سلام الله علیها می باشد و کلاس های معارفی شامل مداحی،  ترجمه و مفاهیم که ۱۲۰ نفر شرکت کننده دارد و کلاس های احکام و عقاید که همگی در راستای نشر گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) در این بخش فعال است.
غفاری با اشاره به نقشه راه این بخش درآینده گفت: با توجه به استقبال چشمگیر از بخش معارفی و امور تربیتی و حفظ قرآن کریم ، بخش معارفی و همچنین حفظ در آینده نزدیک گسترش پیدا خواهد کرد و امیدواریم بتوانیم در این راستا فعالیت های موثری را داشته باشیم و خدمات بهتری را نسبت به اعضا ارائه بدهیم.
وی با تبیین اهداف و ضرورت های تشکیل و گسترش این بخش اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع حفظ قرآن کریم و همچنین مسائل تربیتی و وجود معضلات اجتماعی و نیاز ضروری جامعه به وجود تشکیلاتی منسجم و غنی، اهداف و ضرورت های تشکیل چنین بخش هایی به خوبی احساس می شود و باید روزبه روز فعالیت های این چنینی گسترش پیدا کند.
مسئول واحد برادران مرکز قرآن و حدیث حرم کریمه اهل بیت(ع) اضافه کرد: ارائه روش های نوین در مباحث قرآنی توسط کارشناسان برجسته و همچنین استفاده از اساتید مجرب جهت امور معارفی و تربیتی از نکات حائز اهمیت این بخش می باشد که توانسته با تکیه بر این امور گام های بلندی را در این مسیر بردارد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha