شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت‌الله مسعودی خمینی

عضو جامعه مدرسین گفت: روایاتی که در خصوص حضرت آمنه سلام الله علیها آمده، دارای مفاهیم عمیق و پرمحتوایی است که برای هر کدام می توان کتابی نگاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ آیت الله مسعودی خمینی در دیدار اعضای ستاد کنگره حضرت آمنه(س) گفت: حضرت آمنه بنت وهب، از شخصیت هایی است که باید درمعرفی ایشان کتاب های مفصلی نگاشته شود؛ چرا که این خانم،‌ مادر پیامبری عظیم الشان بوده و حضرت را 9 ماه در بطن خود نگه داشته است.
وی افزود: خداوند به رسول گرامی اسلام دستور داده است، باید شفیع مادر خود باشد و یکی از مقامات حضرت رسول این است که در بطن آمنه بنت وهب بوده است.
تولیت سابق آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله خاطر نشان کرد: بعضی از روایاتی که در خصوص حضرت آمنه آمده است کافی است برای نگاشته شدن یک کتاب مفصل از یک روایت، چرا که این روایت ها بسیار عمیق و پرمحتوا هستند.
آیت الله مسعودی خمینی با اشاره به کم کاری و غفلت در خصوص حضرت آمنه(س) گفت: اساسا وقتی تاریخ مطالعه می شود و مورد بررسی قرار می گیرد کم کاری و غفلت در خصوص این شخصیت کاملا مشهود است و باید در تاریخ بررسی شود و شخصیت شناسی ایشان مورد واکاوی قرار بگیرد و به جامعه اسلامی معرفی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha