شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
احمد الطیب و شیخ الازهر

حوزه/ السیسی گفت: ایجاد فهم صحیح دینی مساله ای بسیار مهم است و ما نیازمند یک بازنگری عمومی در تمام مسائل و قرائت های دینی گذشته هستیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، امروز صبح جشن میلاد پیامبر اسلام(ص) در قاهره برگزار شد. در این مراسم شخصیت های مختلف دولتی و دینی مصر از جمله عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور، احمد الطیب شیخ الازهر، شوقی علام مفتی مصر و محمد مختار جمعه وزیر اوقاف و شمار دیگری از شخصیت های دینی و دولتی شرکت داشتند.

 

شیخ الازهر: میلاد پیامبر میلاد امتی است که تربیت شده پیامبر هستند

احمد الطیب شیخ الازهر در سخنان خود در این مراسم گفت: روز میلاد پیامبر(ص) روز میلاد شخصیتی عظیم است که خداوند به وسیله او انسانیت را نجات داد و علاوه بر این روز میلاد پیامبر روز میلاد امتی است که تربیت شده پیامبر و پیروان سیره و اخلاق نیکو و فضائل ایشان و دوستداران خیر و خوبی و دشمنان شر و بدی هستند.

وی افزود: به برکت سیره و آموزه های مکتب پیامبر، مسلمانان تا به امروز در مسیر تمدن خود گام های بلندی برداشته اند و جهان را با پیام ها و ارزش هایی همچون عدالت و برادری آشنا کرده اند؛ ارزش هایی که باعث شده تمدن اسلامی در برابر تمدن های دیگر مصون بماند و آسیبی به آن نرسد و البته باید اعتراف کرد که معرفی شخصیتی استثنایی همچون پیامبر در قالب سخن امری نا ممکن و محال است، اما زندگی این شخصیت بزرگ به گونه است که همواره مورد توجه و اهتمام علما و دانشمندان تمام جهان بوده است.

 

السیسی: نیازمند یک بازنگری عمومی در قرائت های دینی گذشته هستیم.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر که از میهمانان حاضر در جشن میلاد پیامبر در سالن اجتماعات الازهر در قاهره بود، در سخنرانی خود دراین مراسم گفت: مبارزه مصر با تروریسم و فداکاری های مردان مسلح ما با تروریسم همچنان ادامه دارد.

وی افزود: دیدگاه مصر در مورد خاور میانه بر اساس احترام به حاکمیت کشورها و تشویق جامعه بین الملل به مبارزه با تروریسم است و ما بر این باوریم که بخشی از مشکلات امروز ما به خاطر تردیدهای گذشته ما در مبارزه با آن ایجاد شده است.

السیسی ادامه داد: اقتصاد مصر نیازمند اصلاحات ساختاری است و ما بر این باوریم که اصلاحات اقتصادی امری ساده و آسان نیست و نیاز به تحمل مشقت و فداکاری دارد.

وی در مورد لزوم ارائه فهم صحیح از دین و رواج آن در جامعه اسلامی نیز گفت: ایجاد فهم صحیح دینی مساله ای بسیار مهم است و ما نیازمند یک بازنگری عمومی در تمام مسائل و قرائت های دینی گذشته هستیم.

رئیس جمهور مصر گفت: پیامبر هنگامی که مبعوث شد، انقلابی عظیم از تحولات را به وجود آورد و ما امروز نیازمند اصلاح گفتمان دینی هستیم تا انحرافاتی را که وارد دین شده شناسایی و حذف کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha