چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام صفر فلاحی

حوزه/ معاون فرهنگي حرم حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: مادر نبی گرامی اسلام، زن مومنه ای است که استفاده از ظرفیت های تربيتي این بانو مورد غفلت واقع شده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام صفر فلاحی، در دیدار اعضای ستاد کنگره حضرت آمنه(س) با آیت الله مسعودی خمینی گفت: آستان مقدس در بخش معرفی شخصیت ها در سال 1385 کنگره حضرت معصومه سلام الله علیها و سپس کنگره علی ابن ابراهیم قمی و بعد از آن نیز کنگره سید عبدالاعلی سبزواری را برگزار کرد.
معاون فرهنگی حرم کریمه اهل بیت(ع) افزود: بحث احیای تراث و معرفی ستارگان مدفون درجوار حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نیز از دیگر فعالیت های فرهنگی آستان مقدس می باشد.
وی اضافه کرد: دربخش فرهنگی نیز درحوزه پژوهش اهدای آثار و معرفی شخصیت ها و بخش پژوهشی المیزان در حال انجام است.
حجت الاسلام فلاحی خاطر نشان کرد: در حال حاضر برنامه ریزی جهت برگزاری کنگره حضرت آمنه (س) در حال انجام است چرا که این شخصیت حق بزرگی دارد که باید اداء شود.
معاون فرهنگی آستان مقدس اظهار داشت: مادر نبی گرامی اسلام، زن مومنه ای است که در دامن خودش پیامبر را پرورش داده و استفاده از ظرفیت های تربيتي این بانو مورد غفلت واقع شده است.
وی اضافه کرد: بخش عمده ای از آثاری که در خصوص این شخصیت در دنیای اسلام به چاپ رسیده بررسی شده و باید ایشان به گونه ای معرفی شود که بانوان در جامعه اسلامی از این شخصیت الگو بگیرند.
حجت الاسلام فلاحی با اشاره به برکات برگزاری این کنگره گفت: با برگزاری این کنگره هم یک پوست اندازی درعرصه معرفی شخصیت های جهان اسلام انجام مي شود و هم اینکه نام حضرت آمنه(س) به عنوان یک الگو در منابر مذهبی بیشتر شنیده خواهد شد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha