پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام جواد محدثی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین جواد محدثی با تاکید بر ضرورت ماندگار کردن روز نهم ربیع الاول در اذهان، پیشنهادهایی را مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین جواد محدثی از اساتید حوزه تصریح کرد: اگر فعالیت های فرهنگی مربوط به امام زمان(عج) و موضوع مهدویت، همچنان که در نیمه شعبان انجام می گیرد، در روز نهم ربیع الاول هم صورت بگیرد، این روز نیز در اذهان ماندگار شده و وسیله ای برای ایجاد علقه و پیوند بین شیعیان و امام زمان(عج) خواهد شد.
وی افزود: گاهی در این روز، برنامه های سبکی به مناسبت و انگیزه دیگری صورت می گیرد که مایه تفرقه و تقابل می شود و بهتر است نهم ربیع را از حیث تعلقش به حضرت حجت و آغاز امامت خجسته آن حضرت مطرح کنیم وبرنامه های شاد داشته باشیم.
این استاد حوزه ادامه داد: نشر بروشورهای مناسب و پخش کتاب و جزوه های مرتبط با این موضوع اقدامی شایسته است و از طرفی هم در روایات ما آمدهکه هر امامی بر گردن پیروان خودش، عهد و میثاقی دارد و اساساَ اعتقاد به امامت امام معصوم(ع)، همراه با یک سلسه تعهد، پیمان، ولایت، همبستگی و میثاق است.
وی بیان داشت: دعای عهد را که در دوران غیبت می خوانیم، متضمن همین عهدنامه با آن امام غایب است که شیعه معتقد به آن حضرت، با مولای خویش پیمان می بندد که مطیع فرمان و مجری دستور و در خط آن حجت الهی باشد وجان برکف و شهادت طلب، در رکاب مولایش آماده هرگونه جان نثاری باشد.
حجت الاسلام والمسلمین محدثی خاطرنشان کرد: همچنین شیعه با مولای خویش عهد می بندد که هرگز با گذشت زمان و طول کشیدن دوران غیبت، میثاق خود را از یاد نبرد و در عقیده به آن حضرت، سست نگردد.
وی اضافه کرد: با این حساب، اگر در مجالس و محافلی، در چنین روزی دعای عهد خوانده شود و متنی فارسی که همین مضمون و میثاق را دارد، چاپ و تکثیر شود ضمن پخش آن، هم به صورت دسته جمعی این میثاق نامه را بخوانند و با مولایشان تجدید عهد کنند، هم پای آن برگه را امضا کنند و به عنوان یادبود این روز عید و میثاق، نگه دارند و هرچند وقت یک بار آن را مرور و تجدید خاطره کنند، برای ایجاد حس معنوی و روحی در ارتباط با امامتِ امام حی و زنده و معاصر و ناظر براعمال ما شیعیان، موثر خواهد بود

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha