سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سید احمد میرعلایی

میرعلایی گفت: آخرین فناوری مدیریتی و فنی برای ساخت سریال حضرت موسی(ع) استفاده می شود و اکنون در مرحله تهیه آرت بوک این سریال هستیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، سید احمد میرعلایی که امروز در دیدار با آیت الله العظمی مکارم شیرازی ، اظهار داشت: مجموعه تلویزیونی حضرت یوسف(ع) تاثیر زیادی در خارج از کشور داشت  و در یکی از کشورهای همسایه، رئیس جمهور آنها به مرحوم سلحشور گفت که امروز اگر اینجا رای گیری شود، شما به عنوان رئیس جمهور رای می آورید.

تهیه کننده مجموعه تلویزیونی حضرت موسی(ع) با اشاره به خاطره دیگری از کشور مراکش افزود: یکی ازهنرمندان مطرح سینما و تلویزیون که به این کشور سفر کرده بود، از خلوت شدن خیابان ها هنگام پخش سریال حضرت یوسف(ع) سخن می گفت و این نشان از تاثیر فرهنگی تولیدات قرآنی در سطح جهان است.

وی تصریح کرد: اتفاقی که برای سریال حضرت یوسف(ع) افتاده است، نشان از توجه جهانیان به مفاهیم قرآنی است و ما باید از این فرصتها برای معرفی فرهنگ غنی اسلام بهره بگیریم.

میرعلایی با اشاره به ضرورت بهره گیری از محضر علما و مراجع تقلید برای ساخت این گونه سریال ها، تصریح کرد: در ساخت این سریال از آخرین فناوری های موجود استفاده می کنیم تا کاری فاخر و با کیفیت تهیه کنیم. این استفاده از فناوری سبب کاهش هزینه نیز می شود البته جذب عوامل خوب و بازیگران حرفه ای و دکورهای مناسب، هزینه بر است.

تهیه کننده مجموعه حضرت موسی(ع) خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم همه دکور و صحنه‌های این مجموعه را به شکلی واقعی بسازیم، هزینه زیادی  ایجاد می شود اما با استفاده از فناوری ساخت دکور مجازی، بخشهایی از دکورو صحنه‌ها به شکل مجازی ساخته می شود که سبب کاهش هزینه ها نیز می شود.

وی افزود: در حال حاضر این سریال در مرحله تهیه آرت بوک قرار دارد و در این مرحله اساس کار مجموعه و مسائل جانبی آن مشخص می شود. این مجموعه، نخستین سریال ایرانی است که به معنی واقعی آرت بوک را قبل از ساخت تهیه می کند. تهیه آرت بوک کمک می کند تا ضمن بهره‌مندی از جذابیت بصری لازم، ساختار حرفه‌ای تولید نیز در آن پیاده شود و با رسیدن به یک برآورد واقعی به صرفه جویی لازم نیز برسیم.

منصور ابراهیمی، تنظیم کننده نهایی فیلم نامه حضرت موسی(ع) نیز در ادامه این دیدار گفت: نظارت بر قرآنی بودن این سریال در چندین سال گذشته انجام شده است و درخواست ما این است که ناظرانی از سوی شما نیز بر فیلم نامه این کار نظارت کنند.

وی افزود: این 6 سالی که روی نوشتن و تنظیم این سریال تلاش کردیم،  برای من یک دوره شناخت معارف الهی بود و تجربه بسیار خوبی داشتم که ان شاءالله در سریال بازتاب داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha