جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی در انتشار چهره اهل بیت(ع) نیز باید دقت شود، زیرا نشان دادن چهره اهل بیت(ع)، بیشتر تبعات بعدی دارد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی امروز در دیدار عوامل سازنده مجموعه تلویزیونی حضرت موسی(ع)اظهار داشتند: مسائلی که وابسته به اهل بیت(ع) است، شجره طیبه‌ای است که در قرآن نیز آمده و با گذشت زمان، کهنه نخواهند شد.

ایشان افزودند: داستان های قرآنی نیز شامل همین قاعده است و به گفته خود قرآن، همواره تر و تازه است و هیچ گاه کهنه نمی شود. امثال و حکم و حکایت هایی که از قرآن نشأت می گیرند نیز قدیمی نمی شوند و این توفیق مرحوم سلحشور بود که به سراغ قرآن آمد.

معظم له تصریح کردند: کاری که از قرآن گرفته می شود، مطابق فطرت است و در مسیر اصل قرآن است؛ لذا باید مواظب باشیم که از قرآن فاصله نگیریم و همه چیز در مسیر قرآن باشد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند:در این مسیر به فرمایش پیامبر(ص) باید از اهل بیت(ع) راهنمایی بگیریم زیرا قرآن و اهل بیت(ع) همواره با هم هستند.

ایشان خاطرنشان کردند: براساس قرآن، آنچه که با چشم دیده می شود، بیش از آن است که از گوش شنیده می شود و این همان فاصله حق و باطل است که اهل بیت(ع) گفته اند. سومین مرحله متعلق به قلب است که حقایق با آن دریافت می شود و اثرات بیشتری به همراه خواهد داشت.

معظم له تصریح کردند: توصیه من این است که از چهارچوب کلام اهل بیت(ع) و قرآن بیرون نروید و اگر جایی بود که چنین شد و جنبه داستانی غلبه داشت، علامت یا نشانه ای باشد که مخاطب متوجه آن شود، زیرا این کار شما در دنیا به دقت دیده خواهد شد.

وی افزود: در انتشار چهره اهل بیت(ع) نیز باید دقت شود، زیرا نشان دادن چهره اهل بیت(ع) بیشتر تبعات بعدی دارد و البته شما در این زمینه دقت می کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha