پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کتابخانه

حوزه/ پنج کتاب حوزوی در حاشيه برگزاری هفدهمين نمایشگاه پژوهش و فناوري خراسان رضوي، با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شدند.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، «کانون تفکر و تصمیم سازی» تألیف حجت الاسلام واسطی، «غیرت حسینی و عفت زینبی» و «عرفان و حکمت؛ دفتر اول» به قلم حجت الاسلام محمدحسن وکیلی، «شبکه مسائل عفاف و حجاب» تألیف حجت الاسلام ایمان کاظمی مقدم و «پاسداری از عفت عمومی؛ جزء جدانشدنی حکومت اسلامی» نوشته سمانه پرویان، پنج کتابی بودند که در سومین روز برگزاری هفدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی رونمایی شدند.

در مراسم رونمایی از این کتاب ها که با حضور عباس شیخ الاسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و دبیر ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی برگزار شد، حجت الاسلام ایمان کاظمی مقدم، یکی از پژوهشگران موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی به ارائه توضیحاتی پیرامون کتب منتشره پرداخت.

حجت الاسلام کاظمی مقدم در مورد کتاب «کانون تفکر و تصمیم سازی» عنوان کرد: در گذشته کتاب هایی در زمینه مدل های تصمیم سازی به چاپ رسیده است، اما این اولین کتابی است که از منظر دین و با رویکرد مدلسازانه به این موضوع پرداخته و در نوع خود بی نظیر است.

وی اضافه کرد: برای برتری در فضای رقابت در هر عرصه ای نیازمند آینده پژوهی تخصصی و روشمند هستیم و برای رسیدن به این مهم، باید از کانون تفکر و تصمیم سازی نیرومندی برخوردار باشیم.

این پژوهشگر حوزوی، ارائه مدل کلان تصمیم گیری استراتژیک بر اساس نظر اسلام را هدف اصلی نویسنده کتاب «کانون تفکر و تصمیم سازی» دانست و افزود: دسترسی به مدل تصمیم سازی موجه برای اتخاذ راهبردهای آینده ساز در فضای رقابت بین تمدن ها، ضرورتی انکارناپذیر است که کتاب حاضر درصدد پاسخگویی به آن برآمده است.

حجت الاسلام کاظمی مقدم کتاب «شبکه مسائل عفاف و حجاب» را مبتنی بر نظریه شبکه مسائل و اولین گام در تولید گزاره های علم دینی پیرامون موضوع عفاف و حجاب دانست و ابراز کرد: استخراج و بررسی همه آیات و روایات مربوطه، تحلیل روشمند و اجتهادی و مدلسازی، مراحل بعدی برای رسیدن به علم دینی در زمینه عفاف و حجاب است.

گفتني است، هفدهيمن نمايشگاه پژوهش و فناوئري خراسان رضوي شب گذشته در مشهد به كار خود پايان داد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha