پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اینترنت

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران اصفهان از برگزاری نمایشگاه کتاب در این حوزه خبر داد و گفت: استفاده از اینترنت مهمترین علت کاهش سرانه مطالعه در ایران است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان،  نمایشگاه کتاب حوزه علمیه خواهران اصفهان همزمان با هفته پژوهش با همکاری مرکز نشر هاجر وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور از  20 تا 30 آذرماه، در ساختمان بیت الزینب( س) واقع در خیابان فروغی اصفهان دایر می گردد.

زهرا سهرابی، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران اصفهان با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب، گفت: فضاهای مجازی جانشین کتاب‌ها شده‌اند و با ورود به قرن جدید و آمدن گوشی‌ها و سایر لوازم دیجیتال، بشر از سمت کتاب و مطالعه روی برگردانده است و استفاده از اینترنت مهمترین علت کاهش سرانه مطالعه در ایران و بسیاری از کشورهای جهان است.

وی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی، افزود: باید تدابیر کلی اندیشیده شود تا سنت کتاب و کتابخوانی به فراموشی سپرده نشود و فرهنگ کتابخوانی بیش از پیش ترویج یابد.

وی با اشاره به اینکه این دوره نمایشگاه‌ کتاب حوزه‌ علمیه خواهران اصفهان تا 30  آذرماه ادامه خواهد داشت، یادآور شد:  70درصد  کتاب‌های ارائه شده در این نمایشگاه‌ کتاب‌های حوزوی ویژه طلاب و مدارس علمیه خواهران بوده و علاوه بر این کتاب‌هایی درباره دفاع مقدس، ادبیات، کودک و نوجوان، زنان، خانواده و تاریخ نیز عرضه می‌شود.

سهرابی با بیان اینکه این نمایشگاه با همکاری بیش از 80 ناشر فعال برگزار می گردد گفت: «بوستان کتاب»، «انتشارات اسلامی»، «دارالفکر»، «دلیل ما»، «سمت»، «اسرا»، «مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)»، «معارف»، «سوره مهر»، «دانشگاه ادیان و مذاهب» و «پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» از جمله مهم‌ترین ناشران حاضر در نمایشگاه‌ تخصصی کتاب‌های حوزه‌ علمیه خواهران اصفهان هستند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران اصفهان افزود: این کتب با تخفیف 60 الی 70 درصد ویژه اساتید ،طلاب و با تخفیف 20 الی 30 درصد برای عموم در این نمایشگاه عرضه می شود.

وی یادآور شد: همزمان با برگزاری نمایشگاه، دستاوردهای پژوهشی حوزه های علمیه خواهران نیز در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha