جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله طبرسی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در مازندران، عقلانیت را پایه و اساس اسلام ناب خواند و گفت: اصل در هر مسئله ای ریشه آن است و کسی هم که تابع دین اسلام باشد، عقلانی فکر نموده و تابع اصل دین خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مازندران ، آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، در نشست اخلاقی طلاب و اساتید مدرسه علمیه خواهران الزهراء(سلام الله علیها) ساری، عدم شناخت رشته کاری را یکی از عوامل شکست افراد دانست و گفت: علت اصلی نرسیدن به اهداف، نداشتن معلومات کافی نسبت به رشته کاری  و تخصص  افراد است.

وی، عقلانیت را پایه و اساس اسلام ناب خواند و افزود: اصل در هر چیزی ریشه آن است و  کسی هم که تابع دین اسلام باشد، عقلانی فکر نموده و تابع اصل دین خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران، تعمیم یافتن و زوال پذیری بر اثر عواطف را از ویژگی دین غیر عقلانی بیان کرد و ابراز داشت: دینی که  بر اساس عقل نباشد، در معرض خطر است.

رئیس شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه، محبت را بنیان کار پیامبر اسلام(ص) برشمرد و تصریح کرد: انسان مومنی که پیامبر(ص)، الگوی او در زندگی است، باید کینه و حسادت را از خود دور کند.

آیت الله طبرسی، محبت، عقلانیت، معرفت، نماز، صبر و شکیبایی و یاد خدا بودن را از ویژگی اسلام ناب بیان کرد و یادآور شد: اصل کار پیامبر(ص) بر دعوت به راه خدا، احیاء بندگان و دعوت به راه خدا بود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha