جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی-لرستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان با تاکید بر این که شعرا باید در انجام وظیفه و رسالت خود امانتداری ،پاکی و صداقت گفتار را سرلوحه قرار دهند، گفت: رسالت شعرای آئينی گسترش معارف دین و معارف اهل بیت (ع ) در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میر عمادی، ظهر امروز در هفتمین کنگره شعر عاشورایی که در سالن اجتماعات حوزه هنری، در خرم آباد برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع)، گفت: شعرای آئينی باید تلاش کنند تا شعرهایشان پرمغز و با محتوا باشد، به گونه ای که در رساندن پیام تبلیغی عاشورا و فرهنگ حسینی اثرگذاری لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شعرا باید در انجام وظیفه و رسالت خود امانتداری، پاکی و صداقت گفتار را سرلوحه قرار دهند، تصریح کرد: اشعار عاشورایی و در زمینه مدح اهل بیت (ع) بای تجسم گر واقعه کربلا باشند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان، با اشاره به اینکه امروز بسیاری از اشعار آئينی از محتوای خوبی برخوردار هستند، افزود: در زمینه سبک و وزن نیز شعراء باید نکات لازم را مدنظر قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در پایان با اشاره به اینکه رسالت شعرای آ ئينی رساندن پیام و معارف اهل بیت(ع ) است، خاطرنشان کرد: شاعران باید بصیرت دینی و عاطفی در پیام دین را توأمان در اشعار خود لحاظ نمایند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha