شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جمشیدی

حوزه/ علمای بلاد، باید ظرفیت عظیم حوزه خواهران را به خوبی بشناسند و از این ظرفیت که متعلق به نظام و نهاد مقدس حوزه است، استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی عصر امروز در اختتامیه دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در مدرسه امام کاظم(ع) قم، گفت: امروزه مجاهدت 80 هزار طلبه بانو در 13 رشته و  500 مدرسه علمیه را شاهد هستیم.

وی افزود:  96 هزار طلبه فارغ التحصیل نیز در کشور فعالیت دارند که همه این آمار،به برکت نظام اسلامی است، زیرا پیش از انقلاب به تعداد انگشتان دو دست نیز مراکز آموزشی بانوان در کشور وجود نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی اظهارکرد: انتقال ارزش های فرهنگی و فکری از بستر خانواده آغاز می شود و عمده ترین الگوی رفتاری در خانواده شکل می گیرد و زنان نقش مهمی در تعیین خط مشی و سبک زندگی اعضای خانواده دارند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران بیان کرد: به همین جهت، در عرصه زنان، اجتماع 180 هزار ن نفری خواهران طلبه را می توانیم بزرگترین اجتماع دینی زنان معرفی کنیم؛ لذا از این فرصت می توان حداکثر استفاده را برای ایجاد تغییرات بنیادین در عصرهای آینده انجام داد.

وی افزود: در این حوزه تلاش کرده ایم هر مدرسه علمیه یک قطب علمی، پرورشی و تبلیغی باشد؛ در ماه رمضان بیش از ۶۰ هزار طلبه برای تبلیغ به نهاد های مختلف اعزام نمودیم .

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی اظهار کرد: علمای بلاد، باید ظرفیت عظیم  حوزه خواهران را به خوبی بشناسند و از این ظرفیت که متعلق به نظام  و نهاد مقدس حوزه است، استفاده کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران بیان کرد: تا سال گذشته 12هزار مبلغ سازمان یافته داشتیم و درحال حاضر 32 هزار مبلغ سازمان یافته داریم؛ در 30 هزار مدرسه نیز امام جمعه بانو فعالیت دارند؛ برگزاری صدها کرسی آزاد اندیشی با حضور اساتید نیز از جمله فعالیت های حوزه علمیه خواهران بوده است.

وی افزود: تلاش داریم اساتید سطوح مختلف حوزه علمیه خواهران را از میان اساتید خواهرانتخاب نمائیم؛ در همین راستا بیش از 8300 نفر از طلاب خواهر در حال تولید محتوای دینی هستند؛ از دیگر فعالیت های این حوزه شبکه کوثر نت است که 70هزار طلبه عضو این شبکه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین  جمشیدی اظهارکرد: امسال در اجلاس جهانی ارتباطات و فناوری، شبکه کوثر نت از جمهوری اسلامی به عنوان یک نهاد غیر دولتی در یکی از موضوعات 16 گانه این اجلاس رتبه اول در اصل موضوع و رتبه دوم را در بخش های دیگر کسب کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران بیان کرد: در زمینه پژوهش در حوزه علمیه خواهران، 3هزار محقق فارغ التحصیل و 1207 استاد در هسته های پژوهشی در 24 استان ساماندهی شدند؛ در همین راستا 41 انجمن علمی در 28 استان شکل گرفته است.

وی افزود: 125 مدرسه قرآنی و 45 سازمان مردم نهاد در این حوزه ایجاد شده و فعالیت مرکز زن و خانواده، حوزه علمیه خواهران را به جایگاهی رسانده که در میان جریان های فکری در خصوص مساله های مربوط به زن و خانواده، حرف اول را می زند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی اظهارکرد: اگر تا دیروز تولید علم به حوزه های علمیه ویژه برادران محصور بود، امروز با حضور در جشنواره های مشترک و کسب رتبه های فراوان، این نوید را می دهد که می توان این ظرفیت عظیم را در پاسخگویی به شبهات، تولید علم و دفاع از کیان دین مورد توجه قرار داد.

مدیر حوزه علمیه خواهران در آخر خاطر نشان کرد: مجموعه خانواده روحانیت و حوزه های علمیه، می توانند با کنار هم قرار دادن ظرفیت هایی که دارند، نقاط ضعف یکدیگر را پوشش دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha