پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نماینده مجلس پاکستان

حوزه/ یک نماینده مجلس پاکستان گفت: معماری حرم مطهر رضوی و آثاری که در موزه های این مکان مقدس وجود دارد نه تنها در منطقه، بلکه در دنیا بی نظیر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، محمد اعجاز الحق، در حاشیه بازدید از موزه حرم مطهر رضوی اظهار کرد:‌ مهم ترین هدف  این سفر زیارت حضرت رضا علیه السلام و افزایش روابط اقتصادی ایران و پاکستان است.

وی افزود: زمانی که انسان در این حرم حاضر می شود، آرامش خاصی پیدا می کند، مردم پاکستان ارادت بسیار زیادی به حضرت رضا(ع) دارند و همه ساله شیعیان و حتی برادران اهل سنت زیادی به زیارت حضرت رضا علیه السلام می آیند.

نماینده مجلس پاکستان بیان کرد: یکی از مسائلی که برای من در بازدید از این موزه سبب مباهات شد، اهدای میز هشت ضلعی با تزئینات معرق، اهدایی هفتمین رئیس جمهور پاکستان به حضرت آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران بود.

اعجاز الحق با بیان اینکه زمانی که انسان به دقت معماری حرم رضوی را کنکاش می کند، به عظمت معماری ایرانی اسلامی پی می برد، گفت: در پاکستان نیز به زیبایی  و معماری مساجد بسیار اهمیت می دهند و مساجد بسیار زیبایی همچون مسجد پادشاهی و مسجد شاه فیصل وجود دارد، اما به واقع باید گفت که هیچ کدام از این مساجد معماری و زیبایی شان به اندازه حرم حضرت رضا(ع) نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha