جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رئیسی در دیدار تشکل‌های جوانان

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی تشکل‌های مذهبی و انقلابی جوانان متدین را سرمایه‌های بزرگ جهان اسلام دانست و گفت:مساجد شبکه‌های قدرتمند اجتماعی جهان اسلام اند و باید جوانان جذب این مراکز مهم شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، عصر امروز پنجشنبه 18 آذرماه در دیدار با مسئولان استانی تشکل‌های جوانان متصدی برگزاری طرح «زیر سایه خورشید»، با اشاره به تهاجم گسترده فرهنگی نظام سلطه خاطرنشان کرد: امروز تنها راه مصون سازی و رمز پیروزی در برابر توطئه‌های شوم استکبار و ایستادگی در برابر تهاجم گسترده فرهنگی مغرب زمین که باورها،‌ اعتقادات و اندیشه‌های ناب اسلامی را هدف قرار داده‌اند؛ آشنایی با فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم ‌السلام) و پناه جستن به سیره شریف و پر برکت ایشان است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر این مطلب که رمز نجات انسان در مواجه با هجمه‌های شیطانی تأسی به آموزه‌های ناب اسلامی و سیره ائمه معصومین(علیهم‌السلام) است، گفت: امامت و ولایت کشتی امن و مستحکمی است که پروردگار متعال آن را وسیله نجات بشریت قرار داده است؛ هرکه به این کشتی‌ نجات توسل و پناه جست، نجات می‌یابد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان هبری با اشاره به خباثت‌ها و بی‌کفایتی‌های شجره ملعونه آل سعود در تصدی و اداره حرمین شریفین، عنوان کرد: امروز حرمین شریفین اسیر اشرار آل سعود است و این گرفتاری بزرگ امت اسلام با روشنگری، بصیرت افزایی و آشنا کردن ملت‌ها با اسلام ناب و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) حل شدنی است.

وی، تشکل‌های مذهبی و انقلابی جوانان را سرمایه‌ای عظیم برای جهان اسلام معرفی کرد و گفت: تشکل‌های مذهبی و انقلابی جوانان، سرمایه‌های عظیم جهان اسلام هستند، بنابراین دشمن از هیچ تلاشی برای خدشه و هجوم به این پایگاه‌های اسلامی فروگذار نیست.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تشکل‌های جوانان انقلابی را فرصت و زمینه‌ای مناسب برای رفع نیاز از جامعه معرفی و بیان کرد: بهره گیری از ظرفیت تشکل‌های مردمی برای برگزاری جشن‌های «زیر سایه خورشید»، اتفاقی مبارک است که در ایامی از سال فضای کشور را از نام مبارک حضرت رضا(علیه‌السلام) عطر آگین و توجه‌ها را به سوی مضجع شریف رضوی جلب می‌کند. ظرفیت‌های این تشکل‌ها برای توسعه فرهنگ رضوی و خدمت رسانی به نیازمندان، می‌تواند کمک رسان آستان قدس رضوی در نیل به سوی اهداف متعالی خود باشد.

 تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به قدرت شبکه سازی مساجد اشاره و با بیان اینکه مساجد شبکه‌های قدرتمند اجتماعی جهان اسلام هستند، گفت: یکی از بزرگترین ثمرات مساجد به عنوان پایگاه‌های عظیم اجتماع مسلمانان، شبکه سازی و جریان سازی اسلامی در میان اقشار مختلف مردم است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، مساجد را به عنوان پایگاه‌های عبودیت، تعمیق اخلاق و کانون حرکت‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در جامعه اسلامی معرفی و تصریح کرد: مسجد کانونی اسلامی برای شکل دادن به اجتماعات و ارتباطات مردمی بر محور ذکر، نماز و توجه به خداوند است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم افزایش انسجام و توسعه کمی و کیفی تشکل‌های جوانان، تصریح کرد: مأموریت و رسالت اصلی آستان قدس رضوی امور فرهنگی و اشاعه معارف قرآنی و اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام)، به وی‍‍ژه سیره رضوی است و در مرحله بعد این آستان به خدمت رسانی به محرومان و نیازمندان اهتمام دارد.

حجت الإسلام و المسلمین رئیسی در پایان سخنان خود با اشاره به تأسیس دفاتر ستادی آستان قدس رضوی در استان‌های سراسر کشور، گفت: یکی از وظایف این دفاتر افزایش انسجام و توسعه بخشی به تشکل‌های مردمی در پرتوی نام مبارک امام رضا(علیه‌السلام) است.

 در ابتدای این دیدار مجتبی مختاری مدیرعامل موسسه خدمات مشاور‌ه‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی طی سخنانی جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید را یکی از مناسب‌ترین بستر‌ها برای توسعه فرهنگ رضوی معرفی و اظهار کرد: تشکل‌های جوانان رضوی می‌توانند با اتکاء و بهره‌گیری از سیره رضوی منشاء خیرات و برکات بسیاری برای نظام اسلامی باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha