چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید محمد موسوی آران و بیدگل

حوزه/ امام جمعه آران و بیدگل فعالیت های سری سیاسی را از راهبردهای مبارزاتی امام عسکری(ع) دانست و تصریح کرد: تقویت، حمایت و توجیه سیاسی رجال مهم شیعه در امور مختلف، از دیگر اقدامات امام یازدهم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد موسوی، امروز در سخنانی در جمع اقشار مختلف مردم، با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)، شرایط دوران امام یازدهم را شرایط ویژه ای خواند و اظهار داشت: با توجه به روایات متعدد که مولود امام عسکری(ع) بساط ظلم،طاغوت و تاج و تخت حاکمان ظالم را نابود خواهد کرد، خلفای عباسی، امام یازدهم(ع) را در شرایط دشوار، زندان و حصر خانگی قرار داده بودند.

وی افزود: امام حسن عسکری(ع) در آن شرایط دشوار، باید هم شیعیان را که در سراسر جهان پراکنده بودند، هدایت و راهنمایی می کردند و هم این که وجود امام زمان(عج) را برای امامت بعد از خود، مخفی نگه می داشت.

امام جمعه آران و بیدگل، به راهبرد مبارزاتی امام عسکری(ع) در مقابل دسیسه های حکام عباسی اشاره کرد و افزود: در آن دوران، شیعیان در نقاط مختلف پراکنده بوده و نیازمند تشکیلات منسجم هدایتی از طریق امام(ع) بودند؛ بر همین اساس و برای این که این ارتباطات برقرار شود، امام حسن عسکری(ع) شبکه ارتباطی وکالت را فعال کرده و نمایندگانی از میان شخصیت های برجسته شیعیان در مناطق متعدد منصوب کردند تا از طریق آنان با مردم در ارتباط باشند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی، به شرایط سیاسی و اختناق شدید دوران امام یازدهم اشاره کرد و گفت: مکاتبه و ارسال نامه های فوری، یکی دیگر از روش های امام حسن عسکری(ع) برای ارتباط با پیروانش بود و از این طریق، آنان را در زیر چتر هدایت خود قرار می دادند.

وی، فعالیت های سری سیاسی را از دیگر راهبردهای مبارزاتی امام عسکری(ع) دانست و تصریح کرد: تقویت، حمایت و توجیه سیاسی رجال مهم شیعه، از دیگر اقدامات امام بود؛ بعضی شیعیان، خدمت ایشان می رسیدند و اوامر امام را دریافت و به مردم انتقال می دادند.

امام جمعه آران و بیدگل خاطرنشان کرد: تربیت شاگردانی همچون احمد بن اسحاق، عثمان بن سعید، پشتیبانی مالی از شیعیان، آماده سازی شیعه برای عصر غیبت و معرفی امام غایب به بعضی خواص شیعه، از دیگر راهبردهای مهم امام یازدهم شیعیان در آن دوران خفقان حکومت خلفای عباسی بود.

وی افزود: علی رغم تنگناها و محدودیت‌های متعددی که خلافت عباسی برای امام عسکری(ع) ایجاد کرده بود، آن حضرت همواره از طریق نمایندگانی که منصوب کرده بودند، با شیعیان در ارتباط بوده و از این طریق به امور مختلف ایشان رسیدگی می‌فرمود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی گفت: سرانجام با دسیسه دشمنان، امام حسن عسکری(ع) در سن ۲۸ سالگی به شهادت رسید، اما با شهادت این امام همام، خط امامت متوقف نشد و تاج امامت بر رأس مبارک ذخیره الهی و یگانه هستی، وجود مقدس حضرت مهدی(ع) نهاده شد و امام زمان(عج) هدایت جوامع بشری و سکانداری نظام خلقت را به اذن الهی بر عهده گرفتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha