چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دعا

حوزه/ برخی مواقع که انسانها به سختی و گرفتاری دچار می شوند و تنها راه نجات خود را دعا می دانند، اما باید دانست دعا فقط برای زمان سختی و تنگنا نیست، بلکه باید در همه شئون زندگی رابطه خود با خدا را تقویت کنیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  والمسلمین محمد محمدی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت امام صادق (ع) قزوین به آثار دعا در زندگی و روحیه انسانها اشاره کرد و گفت:  دعا درخواست از خداوند سبحان و ايجاد ارتباط با اوست و دردعا انسان با خالق خود راز و نياز کرده و از او درخواست کمک و مساعدت برای کسب فیض وسعادتمندی می کند.

وی خاطرنشان کرد: دعا یک نوع عبادت و خضوع و بندگى است و انسان به وسیله آن توجه ویژه ای به ذات خداوند پیدا مى کند، و همان طور که همه عبادات اثر تربیتى دارد ، دعا هم داراى چنین اثرى خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قزوین به تاثیر دعا در افسردگی انسانها در جوامع کنونی اشاره کرد و عنوان داشت: افسردگی، امروزه شایع‌ترین اختلال روانی است که در همه جوامع و همه گروه‌های سنی دیده می‌شود و دعا و نیایش در پیشگیری و درمان افسردگی بسیار مؤثر است.

 استاد حوزه علمیه قزوین یادآورشد: برخی مواقع که انسانها به سختی و گرفتاری دچار می شوند و تنها راه نجات خود را دعا می دانند، اما باید دانست دعا فقط برای زمان سختی و تنگنا نیست، بلکه باید در همه شئون  زندگی رابطه خود با  خدا را تقویت کنیم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha