جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دومین همایش بین المللی اسلام و حقوق بشر دوستانه بین المللی

حوزه/ نائب رئیس موسسه حقوق بین الملل بشردوستانه ایتالیا گفت: عناصر معنوی یکی از منابع ارزش های اسلامی است و نیاز داریم این عناصر را به قوانین بین المللی حقوق بشردوستانه بازگردانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» پروفسور میشل ووتی نائب رئیس موسسه حقوق بین الملل بشردوستانه ایتالیا، عصر امروز در مراسم اختتامیه دومین همایش بین المللی اسلام و حقوق بشردوستانه که در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه تاکید بر بر رعایت حقوق بشر دوستانه

در همه فرهنگ ها وجود دارد، اظهار داشت: همه فرهنگ ها و جوامع بشری محدودیت هایی را برای حفظ حقوق بشر اعمال کرده اند تا از هر وسیله ای در جنگ ها استفاده نشود.

وی با بیان اینکه وجود تسلیحات کشتار جمعی یک مشکل بزرگ برای جهان است، تصریح کرد: ما باید ارزش های حقوق بشردوستانه را در تمدن های مختلف بررسی و احصاء کنیم؛ این ارزش ها باید فرای اسناد حقوقی قرار گیرد زیرا توجه به حقوق بشر از سوی برخی کشورها نقض می شود.

نائب رئیس موسسه حقوق بین الملل بشردوستانه در ایتالیا افزود: ما نیاز به مبانی داریم که به ریشه های مدنیت تعلق داشته باشد و به همه ارزش های مشترک نظیر سلامت عمومی و فرهنگی و حقوق بشر احترام بگذارد.

ووتی با بیان اینکه مذاهب الهام بخش جوامع بشری هستند، اظهار داشت: مذاهب مرجعی برای حمایت از حقوق بشر و قربانیان جنگ هستند و نمی توانیم مذهب را از حقوق بشر بین الملل تفکیک کرد.

نائب رئیس موسسه حقوق بین الملل بشردوستانه ایتالیا تصریح کرد: مذهب به عنوان عامل نجاتی برای حقوق بشر است؛ اگر قوانین مشکل داشته باشند و نهادهای دولتی و غیردولتی به خوبی عمل نکنند، مذهب می تواند پاسدار اصول اصلی حقوق بشردوستانه باشد.

ووتی با اشاره به لزوم تاکید مذاهب بر پرهیز از شکنجه و حمله به غیرنظامیان در جنگ ها، اظهار داشت: رهبران مذهبی و اماکن دینی می توانند در زمینه صلح بین الملل نقش مهمی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه اماکن مذهبی میزبان آوارگان جنگ ها هستند، ابراز داشت: ما شاهد بازگشت نقش مذاهب جهانی در حمایت از افراد و محیط زیست هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مذاهب می توانند سهم مهمی در صلح و رفع مشکلات ایفا کنند، اظهار داشت: آزادی مذهبی می توان زمینه ساز ارتقای توسعه روابط باشد؛ به جای درگیری می توان ارزش های مشترکی را در سطح جهان برای همکاری های بین المللی استفاده کرد.

نائب رئیس موسسه حقوق بین الملل بشردوستانه ایتالیا در پایان خاطرنشان کرد: عناصر معنوی یکی از منابع ارزش های اسلامی است و نیاز داریم این عناصر را به قوانین بین الملی حقوق بشردوستانه بازگردانیم.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha