پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دانشگاه مجازی المصطفی

حوزه/ نشست مجازی «الگوی نبوی در تبلیغ» به زبان آذری توسط بخش آذری گروه مطالعات اسلامی و با همکاری معاونت بین الملل و معاونت پژوهش دانشگاه مجازی المصطفی(ص) برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر توفیق اسد اف عضو هیئت علمی دانشگاه، رئیس گروه مطالعات اسلامی و دبیر بخش آذری گروه مطالعات اسلامیبا اشاره به الگوی نبوی در تبلیغ  افزود: «پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلّم) مبعوث شدند تا جهان را از ظلمت و جهل به نور علم و هدایت و از تنگنای طبیعت به وادی بی انتهای معنویت و از ظلم و شقاوت به عدل وکرامت و حکمت رهنمون کند.

وی ادامه داد: ما باید اساس و بنیاد تبلیغی خود را بر خصوصیات رحمة للعالمین بودن پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلّم) استوار سازیم، در تبلیغ دین از ویژگی‌های این معلم دارای اخلاق عظیم بهرمند باشیم و در تعلیم معارف الهی نقش یک معلم مهربان را دارا باشیم.»

در ادامه  این نشست امین ایمانلی یکی از اساتید مدعو در مورد روش‌های تبلیغی حضرت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلّم) صحبت نمود و بر برهانی کردن محتوای تبلیغی خود به دلایل منطقی و فلسفی تأکید نمودند.

سپس در ادامة بحث دکتر افضل الدین رحیم اف بر نقش اخلاق تبلیغی و علمی بودن آن اشاره نموده و وبینار با پاسخ به پرسش‌های دانشجویان از طرف اساتید دانشگاه به اتمام رسید.

قابل ذکر است: در این وبینار که بیش از 50 دانشجو از کشورهای آذربایجان، روسیه، اکراین، گرجستان و ترکیه شرکت داشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha