شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شورای امنیت سازمان ملل

حوزه/ امروز شکاف سیاسی بزرگی در شورای امنیت سازمان ملل وجود دارد و متاسفانه قطعنامه های سازمان ملل با توجه به حق وتوی بعضی قدرت های جهانی تصویب نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، پروفسور فیلیپ اشپوئری ناظر دائمی و رئیس هیئت نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در سازمان ملل امشب در مراسم اختتامیه دومین همایش بین المللی اسلام و حقوق بشردوستانه که در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه دیدگاه اسلام نسبت به محیط زیست قابل توجه است، اظهار داشت: نقطه تلاقی اسلام و مجامع جهانی درباره محیط زیست بستر مشترکی برای همکاری و تعاملات آیندهایجاد می کند.

وی تصریح کرد: سوریه، عراق، یمن و فلسطین و کشورهای منطقه شاهد درگیری هایی هستیم که تمامی ندارد و روز به روز حقوق بشر در این درگیری ها به شدت زیر پای گذاشته می شود و شاهد خشونت جنسی و تجاوز به عنف صورت می گیرد که نقض فاحش حقوق بشر هستند.

ناظر دائمی و رئیس هیئت نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در سازمان ملل افوزد: ما همواره باید هوشیار و مهیای اتفاقات مختلف درکشورهای مختلف باشیم.

اشپوئری با بیان اینکه امروز بیشترین میزان درگیری ها را بعد از جنگ جهانی دوم شاهد هستیم، گفت: امروز شکاف سیاسی بزرگی در شورای امنیت سازمان ملل وجود دارد و متاسفانه قطعنامه های سازمان ملل با توجه به حق وتوی بعضی قدرت های جهانی تصویب نمی شود.

وی با اشاره به اینکه امروز چالش بسیار بزرگی در جهان وجود دارد، تصریح کرد: باید راهکاری برای چالش های امروز پیدا شود و در این کنفرانس به خوبی به موضوع عدم التزام به قانون اشاره شد.

ناظر دائمی و رئیس هیئت نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در سازمان ملل تصریح کرد: باید راهکارهایی برای التزام بیشتر به قانون اتخاذ شود تاچالش های جهانی رفع شود.

اشپوئری با بیان اینکه متاسفانه عدم التزام به قانون یکی از مشکلات حقوق بشردوستانه است، گفت: برخی در گذشته نسبت به مسئله شکنجه بی توجه بودند و بسیار مهم است که چنین کنفرانس هایی برای التزام به قانون برگزار شود.

وی تصریح کرد: کمیته بین المللی صلیب سرخ نسبت به موضوع امنیت جان پرستاران و پزشکان دغدغه جدی دارد.

ناظر دائمی و رئیس هیئت نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در سازمان ملل، ابراز داشت: باید به سراغ گروه های مختلف رفت و حتی با گروه های تروریستی صحبت کرد تا آن قدر حقوق بشر را زیر پای نگذارند.

اشپوئری بر لزوم تلاش برای احیای التزام به قوانین بین المللی تاکید کردو گفت: ما گاهی نسبت به رفع مشکلات احساس ضعف می کنیم، اما باید با همه توان از ارزش های دینی و بین المللی در زمینه حقوق بشر پاسداری کنیم.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha