پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ دومین همایش بین المللی اسلام و حقوق بشر دوستانه بین المللی

از تلاشگران ده سال گفت وگوی اسلام و حقوق بشردوستانه تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در حاشیه دومین همایش بین المللی اسلام و حقوق بشردوستانه که شامگاه پنجشنبه در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، از تلاشگران ده سال گفت وگوی اسلام و حقوق بشردوستانه تجلیل به عمل آمد.

حجج اسلام والمسلمین احمد مبلغی، محمدحسن زمانی، رحمانی، میرمحمدی، ابراهیمی؛ شهاب الدین محمدی عراقی، رونالد آفترینگر و آنگلیکا شاپ به عنوان تلاشگران ده سال گفت وگوی اسلام و حقوق بشردوستانه معرفی شدند.

لازم به ذکر است در روز نخست این همایش نیز از آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و دکتر پیتر مائورر رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ تجلیل شد.

همچنین از 6 جلد کتاب شامل «3 جلد کتاب حقوق بشردوستانه در منابع اسلامی و اسناد بین المللی»، «حمایت از محیط زیست در مخاصمات مسلحانه از نظر اسلام و حقوق بین الملل بشردوستانه»، «نظام حقوق بین الملل بشردوستانه اسلامی ناظر بر حق آب» و «دانشنامه اسلام و حقوق بین الملل بشر دوستانه» رونمایی صورت گرفت.

خاطرنشان می شود: دومین همایش بین المللی اسلام و حقوق بشردوستانه در محورهای "اصول و ارزش های اخلاقی مشترک در ادیان و نقش دین در رویکرد بشردوستانه"، " افراد و مکان های تحت حمایت در زمان درگیری مسلحانه"،‌ "حمایت و حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی با تاکید بر جایگاه و دسترسی آب" و "اجساد و مفقودان در درگیری های مسلحانه" به مدت دو روز با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در شهر مقدس قم برگزار شد. 

انتهای پیام/313/33
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha