شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید حسن نصرالله

حوزه/ آمریکا و غرب از تروریسم حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند و این همان چیزی است که دونالد ترامپ به آن اعتراف کرده است و در ایمیل های هیلاری کلینتون آمده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری حوزه، دبیرکل حزب الله لبنان جمعه شب درباره مهمترین تحولات داخلی این کشور از جمله انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل کابینه جدید سخنرانی کرد.

وی در ابتدای سخنرانی خود به موضوع فلسطین و اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان و مسیحیان اشاره کرد و گفت: مسلمانان و مسیحیان منطقه با تهدیدات اسرائیلی و تکفیری دچار چالش‌هایی فرهنگی و هویتی شدند.

دبیرکل حزب الله افزود: این تهدیدات ابتدا از فلسطین آغاز شده است؛ فلسطینی که مقدسات آن هدف قرار گرفته و برخاستن صدای اذان از بلندگوها در آن ممنوع اعلام شده است و این چالش ها از فلسطین به عراق، سوریه و نیجریه و دیگر اماکن مسلمانان و مسیحیان رسیده است.

وی افزود: آمریکا و غرب از تروریسم حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند و این همان چیزی است که دونالد ترامپ به آن اعتراف کرده است و در ایمیل های هیلاری کلینتون آمده است.

دبیرکل حزب الله در ادامه به مسایل داخلی لبنان اشاره کرد و گفت: ما در مرحله سرنوشت سازی در لبنان قرار داریم. ارتباط ما با میشل عون رئیس جمهور جدید لبنان و جریان ملی آزاد همواره یک رابط تنگاتنگ  است، این در حالی است که برخی منابع رسانه ای گزارش دادند که حزب الله از میشل عون و جریان ملی خواستار لغو ارتباط آنها با حزب نیروهای لبنانی شده است.

سید حسن نصرالله هرگونه درگیری یا آغاز جنگ بین شیعیان و مسیحیان را رد کرد و گفت: ما در فضای نزدیکی روابط بین دو حزب جریان ملی و نیروهای لبنانی قرار داریم.

وی همچنین به همکاری حزب الله با ریاست مجلس لبنان اشاره کرد و گفت: ما همواره بر همکاری دائم با نبیه بری تاکید داریم.کسانی هستند که تلاش می کند نشان دهند که نبیه بری می خواهد تشکیل دولت را تعطیل کند و این درست نیست.

سید حسن نصر الله اظهار داشت: حزب الله هیچ گونه حساسیتی نسبت به هرگونه ائتلاف احزاب سیاسی مسیحی ندارد، بلکه از هرگونه تلاش برای گشایش سیاسی در لبنان استقبال می‌کند.

وی خاطر نشان کرد که حزب‌الله هیچ گونه نگرانی‌ درباره روابط لبنان با کشورهای عربی خلیج فارس ندارد و اینکه می‌گویند حزب‌الله از سفر هیأت سعودی به لبنان و دیدار با مقامات لبنانی ناراضی است، صحت ندارد.

دبیرکل حزب الله در ادامه به تشکیل کابینه جدید توسط سعد الحریری پرداخت و گفت: ما معتقد نیستم که احزاب سیاسی نمی خواهد که در سریعترین زمان ممکن کابینه تشکیل دهد.وی گفت: بسیاری از موضوعات مربوط به تشکیل کابینه جدید لبنان مانند شکل کابینه و تعداد وزیران حل شده است.

وی تصریح کرد: همه جریان های سیاسی شرکت کننده در عملیات تشکیل دولت جدید لبنان می خواهند کابینه زودتر تشکیل شود و مشکل باقی مانده در دولت به یک یا دو پست وزراتی منحصر می شود که قابل حل است و نباید این مساله را «سیاسی» کرد.

دبیرکل حزب الله گفت: دولتی که تشکیل خواهد شد وظیفه مشارکت در وضع قانون انتخابات و اجرای انتخابات در زمان مقرر را دارد.

نصرالله خاطرنشان کرد: اتهامات برخی جریان ها درباره تعطیل و تعویق روند تشکیل کابینه مورد قبول نیست، چرا که ما در زمان طبیعی تشکیل دولت قرار داریم و چنین اتهاماتی فقط اهداف سیاسی دارد که با شکست مواجه می شود.

وی با تاکید بر اینکه زیر بنای دولت، قانون انتخابات عادلانه است، گفت:  هر کشوری که خواستار تشکیل دولت حقیقی و قوی است، باید قانون انتخاباتی وضع کند که شامل همه جریان های سیاسی شود.

منبع: ‌فارس

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha