چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دعوت مسجد ویرجینیا از مردم برای بازدید از نماز جمعه + تصاویر

حوزه/ اعضای مرکز اسلامی نورفولک آمریکا، با دعوت از غیرمسلمانان شهر، خواستار حضور آنان در هنگام برگزاری نماز روز جمعه و آشنایی با ماهیت حقیقی اسلام شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از pilotonline، اعضای جامعه اسلامی تایدواتر در شهر نورفولک در شرق ایالت ویرجینیا در آمریکا، از اعضای جامعه برای بازدید از مسجد و حضور در هنگام برگزاری نماز روز جمعه دعوت به عمل آوردند.

مسلمانان پیش از برگزاری نماز، از مردم با شیرینی و قهوه پذیرایی کردند. در جمعه‌های گذشته نیز این مرکز از اعضای کلیساهای مختلف برای حضور در مراسم مذهبی‌شان دعوت کرده بودند و این بار از تمامی مردم برای شرکت در نماز دعوت به عمل آوردند.

سحر میرزا یکی از اعضای این مرکز می‌گوید: ما قصد داریم مردم را درباره ماهیت اصلی اسلام آگاه کنیم. الان زمان آن رسیده که ما مسلمانان بایستیم و خواستار فرصتی برای آشناسازی مردم با دین‌مان باشیم. هدف اصلی ایجاد پل ارتباطی میان مردم است و اتفاقات سال گذشته به ما نشان داد که بسیاری از مردم در غرب تا به حال حتی یک مسلمان را از نزدیک ندیده‌اند.

وی افزود: ما تنها می‌خواهیم برادری‌مان را ثابت کرده باشیم. می‌خواهیم مردم به اینجا آمده و دین اسلام را بهتر بشناسند. ما احساس گناه می‌کنیم که زودتر چنین برنامه‌هایی را نداشته‌ایم.

به گفته هما حیدر، یکی از اعضای گروه و مدیر فعالیت‌های اجتماعی مرکز، قرار است پروژه‌های مشابه بیشتر انجام شوند.

حیدر گفت: ما می‌خواهیم مردم را بیشتر با اعتقادات اسلامی آگاه کرده و پیام صلح در اسلام را به آنان برسانیم. نفرت رایج در جامعه ما را غمگین می‌کند و هیچ کس مستحق چنین برخوردهایی نیست.

طبق آخرین آمارها 1% جمعیت بالغ ویرجینیا را مسلمانان تشکیل می‌دهند. جامعه اسلامی منطقه تاید واتر در شهر نورفولک نیز 200 عضو رسمی دارد اما تعداد شرکت کنندگان در مراسم مذهبی این مرکز بیشتر از این رقم می‌باشد.

 

دعوت مسجد ویرجینیا از مردم برای حضور در نماز جمعه

دعوت مسجد ویرجینیا از مردم برای حضور در نماز جمعه

دعوت مسجد ویرجینیا از مردم برای حضور در نماز جمعه

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha