شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ ابراهیم زاکزاکی

حوزه/ جنبش اسلامی نیجریه اتهامات جدید دولت کادونا علیه شیعیان را بی‌اساس دانسته و «شورشی» خواندن جنبش اسلامی نیجریه و اعلان جنگ علیه اعضای این گروه را توطئه جدیدی برای ایجاد جو ترس و ناامنی در جامعه دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جنبش اسلامی نیجریه اتهامات جدید دولت ایالتی کادونا علیه شیعیان نیجریه را بی‌اساس دانسته و اقدام دولت کادونا برای «شورشی» خواندن جنبش اسلامی نیجریه و اعلان جنگ علیه اعضای این گروه را توطئه جدیدی برای ایجاد جو ترس، بی‌ثباتی و ناامنی در جامعه دانست.

شیخ عبدالحمید بلو، سرپرست بنیاد شهدای جنبش اسلامی نیجریه، روز گذشته در یک کنفرانس خبری گفت: دولت ایالتی کادونا 99% توصیه‌های هیات تحقیق را نادیده گرفته و تنها توصیه‌هایی را که به ضرر جنبش اسلامی بوده و خواستار محدودسازی شیعیان بوده‌اند را مدنظر قرار داده است.

وی افزود: برای ما آشکار است که دولت ایالتی کادونا تهدیدی برای امنیت ملی، صلح و ثبات در کادونا است. ما معتقدیم که فرماندار کادونا به دلایلی که هنوز نامشخص هستند، خواستار ایجاد جو وحشت، ترس، اضطراب و خشونت در ناحیه است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا جنبش اسلامی نیجریه، یک سازمان به ثبت رسیده است گفت: تمامی موسسات جنبش اسلامی کاملا قانونی هستند. جنبش اسلامی نیجریه یک نهاد نیست بلکه یک پدیده و تجلی مذهبی همانند اسلام و مسیحیت است. آیا کسی می‌تواند مسیحیت یا اسلام را ثبت نام کند؟

درخواست آمریکا از بوهاری برای مجازات عاملان فاجعه زاریا

دولت ایالات متحده آمریکا خطاب به بوهاری رئیس جمهور نیجریه خواستار مجازات نظامیانی شد که در فاجعه زاریا دخالت داشته‌اند مقامات آمریکایی در حرکتی نمایشی، از دولت نیجریه خواست به حقوق اساسی شیعیان نیجریه احترام گذاشته شیخ ابراهیم زاکزاکی رهبر شیعیان را که بر اساس حکم صادره از دادگاه بی‌گناه اعلام شده از بازداشت آزاد کنند.

جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت: نظامیان ارتش عاملان کشتار 348 غیرنظامی در زاریا بوده‌اند و آن‌ها باید در مقابل قتل‌عام غیرقانونی بی‌گناهان پاسخگو بوده و مجازات شوند.

این درحالی است که وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که حامی دولت کادونا و اعلامیه منتشر شده توسط آنان می‌باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha