جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند گفت: جلوگیری از خام فروشی و همچنین توجه به صنایع بسته بندی و فرآوری محصولات در این حوزه می تواند علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بیشتر، برای ایجاد اشتغال و برند سازی نیز کمک کند که باید به آن توجه شود.

حجت الاسلام علیجان دلدار در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند ضمن اشاره به نقض عهد آمریکا، اظهار کرد: بر اساس سخنان حضرت امام(ره)، آمریکا شیطان بزرگ است و کار شیطان نیز وسوسه، نیرنگ و اغوا است و چون امام (ره) به ماهیت استکباری آمریکا پی برده بود،این عنوان را برای او انتخاب کرد.

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند از "نقض برجام" به عنوان اثبات دشمنی و بدعهدی آمریکا به دنیا یاد کرد و اضافه نمود: در این جریان،دنیا فهمید که ایران،به تعهدات خویش پایبند بود و در مقابل،آمریکا بدعهد و پیمان شکن بود.

وی ادامه داد: اگرچه تحریم ها،به عنوان یکی از مشکلات جامعه مطرح است ولی آنچه که سبب ناامید شدن ملت ما می شود، گرفتاری های داخلی همچون قول های نامتعارف و مشکلاتی همچون اختلاس صندوق فرهنگیان و دادن وام هایی با سودهای بسیارکلان، به افراد و خانواده ها  است.

حجت الاسلام دلدار با اشاره به این که تولید بهترین محصولات کشاورزی دنیا همچون زرشک و زعفران مربوط به ایران است، افزود: جلوگیری از خام فروشی و همچنین توجه به صنایع بسته بندی و فرآوری محصولات در این حوزه می تواند علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بیشتر، برای ایجاد اشتغال و برند سازی نیز کمک کند که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به مواضع خصمانه آمریکا و کشورهای غربی و اعمال تحریم های جدید علیه ایران، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی، تنها راه در برابر شیطنت های آمریکا است که نباید از آن غفلت گردد.

مدیر مدرسه رضویه بیرجند در خصوص وظایف حوزه و روحانیت در عرصه  فرهنگ سازی استفاده از تولیدات ملی، اذعان داشت: بایستی معارف دین به صورت کامل به مردم منعکس و بیان گردد.

وی با اشاره به این که کار کردن نوعی عبادت است، گفت: امروز راندمان کار در ایران پایین است، لذا باید این حقایق توسط روحانیت و مبلغین دینی به مردم منعکس گردد.

حجت الاسلام دلدار با اشاره به این که ما در اسلام قانون "وسع کار" را داریم، اظهار داشت:افراد باید به اندازه وسع و توان خویش کار و تلاش نمایند و این در صورتی است که در جامعه این گونه نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha