جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام  والمسلمین حسین کرمی

حوزه/ حجت الاسلام کرمی تصریح کرد: سرانه مطالعه در شأن ام القرای جهان اسلام و ملتی که اسم شیعه علی ابن ابی طالب را دارد، نیست و باید این مسئله توسط مصاحب نظران حوزوی و دانشگاهی مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام حسین کرمی، مدیر کتابخانه امام صادق(ع) حوزه علمیه قزوین، امروز در نشست هم اندیشی کتابداران مدارس علمیه استان که در مدرسه علمیه امام صادق (ع) خواهران شهرستان بویین زهرا برگزار شد، به سرانه مطالعه در کشور اشاره کرد و گفت:  سرانه مطالعه در شأن ام القرای جهان اسلام  و ملتی که اسم شیعه علی ابن ابی طالب را دارد، نیست و باید این مسئله توسط مصاحب نظران حوزوی و دانشگاهی مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

مدیر کتابخانه حضرت امام صادق (ع) در دسترس نبودن کتاب خوب را  یکی از مهم‌ترین علل کاهش سرانه مطالعه عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری از وضع فرهنگی کشور گلایه دارند و  نهادها و متولیان فرهنگی و همچنین کسانی که دغدغه فرهنگی دارند باید تمامتلاش خود را برای اصلاح وضع موجود بکار گیرند.

وی در ادامه  به معرفی کتابخانه امام صادق (ع) اپرداخت و گفت: این کتابخانه  از غنی‌ترین کتابخانه‌هاست که 11 هزار و 600عضو و 80 هزار جلد کتاب با موضوعات علوم انسانی دارد و از سرمایه های ارزشمند استان قزوین محسوب می‌شود.

مدیر کتابخانه امام صادق (ع) حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: کتابخانه امام صادق (ع) امسال نیز 2000 جلد کتاب در موضوعات مختلف علوم انسانی و اسلامی برای استفاده طلاب، اساتید، دانشجویان و فرهیختگان خریداری کرده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha