جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
انتفاضه فلسطین

حوزه/ کمیته های مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کردند راه جهاد و مقاومت و مسیر انتفاضه، راه انقلابیونی است که به دنبال رهایی از اشغال و آزادی سرزمین و میهن خود و پاکسازی مقدسات از لوث وجود صهیونیست ها هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، به نقل از fpa مردم فلسطین این روزها یاد و خاطره اولین انتفاضه خود معروف به انتفاضه سنگ در سال 1987 را زنده می کنند. در ماه دسامبر میلادی 29 سال پیش بود که مردم خشمگین فلسطین در برابر اشغالگران اسرائیلی به پا خاستند و با دستان خالی در مقابل سلاح های پیشرفته این رژیم اشغالگر ایستادند.

به همین مناسبت، عبداللطیف القانوع از رهبران مقاومت اسلامی حماس گفت: این انفاضه هیبت پوشالی اشغالگران را درهم شکست و بینی آنها را به خاک مالید.

وی افزود: فداکاری و جانفشانی و رشادت های مردم مقاوم فلسطین در انتفاضه اول نشان داد که مقاومت تنها راه درست است که مردم فلسطین نیز همین راه را برای خود انتخاب کردند تا حقوق از دست رفته خود را پس بگیرند.

القانوع ادامه داد: شعله این انتفاضه همچنان روشن و پرفروغ می ماند و همچون چراغی فراراه مسلمانان فلسطین و جهان است و همین شعله باعث شد انتفاضه قدس نیز شکل بگیرد.

از سوی دیگر کمیته های مقاومت اسلامی در فلسطین نیز اعلام کردند راه جهاد و مقاومت و مسیر انتفاضه، راه انقلابیونی است که به دنبال رهایی از اشغال و آزادی سرزمین و میهن خود و پاکسازی مقدسات از لوث وجود صهیونیست ها هستند.

این کمیته ها تاکید کردند: انتفاضه سنگ، منبعی الهام بخش برای نسل های فلسطینی است که همچنان بر ادامه دادن به راه شهدای خود اصرار دارند و این تنها راه مقابله با توطئه های رژیم صهیونیستی می باشد.

گروه های فلسطینی همچنین بر ضرورت وحدت و همبستگی و حفظ راه مقاومت و حمایت از انقلابیون و جوانان انتفاضه در تمام عرصه های کشور تاکید مردند و از رهبران مقاومت فلسطین خواستند تن به سازش و گفتگو ندهند؛ چراکه سازش سرنوشتی جز شکست ندارد و موجب محرومیت مردم فلسطین از حقوق خود و کمرنگ شدن مساله فلسطین می شود.

در همین راستا هیئت امور اسرای فلسطین گفت: مردمی بودن، وحدت موضع، همبستگی اجتماعی، گستردگی عرصه درگیری مستقیم با اشغالگران در تمام شهرها و روستاهای فلسطین و مشارکت تمام اقشار جامعه از مهم ترین ویژگی های انتفاضه فلسطین به شمار می رود و اکنون با وجود اینکه تا کنون حدود 200 هزار شهروند فلسطینی در طول انتفاضه بازداشت شده اند، اما این تاثیری در مسیر مبارزه نداشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha