جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معلم محجبه هندی به خاطر حجاب مجبور به استعفا شد

حوزه/یک معلم هندی اهل بمبئی به سبب اینکه حاضر نشد حجاب و روبنده‌اش را هنگام خواندن سرود ملی بردارد، مجبور شد از کارش استعفا دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از indianexpress، یک معلم هندی اهل بمبئی در هندوستان، به سبب اینکه حاضر نشد حجاب و روبنده‌اش را هنگام خواندن سرود ملی بردارد، مجبور شد از کارش استعفا دهد.

خان شابینا نازنین، معلم 25 ساله در دبیرستان انگلیسی ویوک در کورلای بمئبی، مجبور شد به خاطر شرایط خصمانه در محیط کار استعفاء دهد. او که نزدیک به 3 سال در این موسسه آموزشی مشغول به کار بوده، در باره دلیل استعفایش گفت که مدیر جدید مدرسه او را هدف برخوردهای تبعیض مذهبی قرار داده و حتی در موارد مختلفی به او دستور داده حجاب و روبنده‌اش را درآورد.

وی افزود: مدیر جدید بارها به من گفته بود که معلمان مسلمان حق پوشیدن حجاب در مدرسه را ندارند و من باید پیرو قوانین مدرسه باشم. تا اینکه بالاخره یک هفته پیش، سر صف زمانی که نوبت خواندن سرود ملی به من رسید،  به من دستور داد که یا حجاب و روبنده‌ام را دربیاورم یا اینکه حق خواندن سرود ملی را ندارم.

در این میان عدیل خطری از بنیاد حقوق بشر جای هو، در نامه اعتراض آمیزی که  به وزیر آموزش و پرورش ایالت ماهاراشترا نوشته، عملکرد مدیر این موسسه آموزشی را نقض حقوق مدنی کشور هندوستان دانسته و از وزیر خواست در ایجاد محیط سالم برای فعالیت فرهنگیان اقدام کند. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha