پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 شهید محمّدتقی ندافی

حوزه/ آرزوي من شهادت و پيروزي جهان اسلام است و این که به اوج كمال انسانيت برسم. البته در زندگي ‌ام كه خدمت چشمگيري به اسلام و وطن عزيزم ايران كرده باشم چون من به اين آيه شريفه رسيده ‌ام:...

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، طلبه شهید محمّدتقی ندافی فرزند علی اکبر در اولین روز آذر 1342 در بندرگز متولد شد و پس از سپری کردن دوران کودکی وارد دبستان شد.

از آنجا که پدرش کارمند بهداری بود، در سال 1355 به شهرستان ساری نقل مکان کردند و او تا پایان دوران راهنمایی، در آنجا مشغول به تحصیل بود. وی در سال 1357 به بندرگز بازگشت و نزد عموی خود زندگی کرد.

در این سال که پیروزی انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت با شور انقلابی خود به صحنة مبارزه با رژیم ستمشاهی وارد گشت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در تشکیل هستة اولیة کمیتة انقلاب اسلامی و بسیج شهرستان بندرگز نقش عمده ای ایفا کرد. وی همچنین برای خنثی کردن تبلیغات مسموم منافقین، به شهرستان گرگان و شهرهای همجوار هجرت کرد.

شهید ندافی در سال 1359 در حوزه علمیّة «امام صادق (ع)» گرگان ثبت نام کرد. وی در ابتدای جنگ تحمیلی با پیروی از بنیانگذار انقلاب اسلامی اعزام جبهه شد. ابتدا به جبهة کردستان رهسپار گردید و از آنجا با گروه شهید چمران آشنا شد و در عملیّات برون مرزی حماسه ها آفرید.

محمدتقی در سال 61 به همراه این گروه در عملیّات فتح المبین شرکت نمود و در تاریخ 4/1/61 در منطقة عملیاتی شوش بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. پیکر این شهید پس از تشییع در گلزار شهدای بندرگز به خاک سپرده شد.

* قسمتی از وصیت نامه شهید

چون من عازم سفر شهادتم از ايزد متعال، پيروزي اسلام و طول عمر امام را مي‌ طلبم. اين وصيت نامه را مي ‌نويسم تا اين كه به آخرين و بلندترين وظيفه ‌ام عمل كرده باشم.

آرزوي من شهادت و پيروزي جهان اسلام است و این که به اوج كمال انسانيت برسم. البته در زندگي ‌ام كه خدمت چشمگيري به اسلام و وطن عزيزم ايران كرده باشم؛ چون من به اين آيه شريفه رسيده ‌ام: «لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتَّى تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ» هرگز به نيكي نخواهيد رسيد مگر اين كه از آن چه بيشتر دوست مي ‌داريد، انفاق کنید.

منبع: کنگره شهدای روحانی استان گلستان، عرشیان روحانی.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha