جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید عباس حسینی پور

حوزه / معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد با تاکید بر راه اندازی شوراهای آموزشی در مدارس علیه استان گفت: این شوراها می توانند با بیان نظر خود، در اخذ تصمیم درست،کمک شایانی نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، مسائل آموزشی و قرآن و عترت مدارس علمیه خان و مصلی استان یزد با حضور حجت الاسلام سید عباس حسینی پور معاون آموزش و امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه استان، مورد ارزیابی قرار گرفت.

حجت الاسلام سید عباس حسینی پور  به موارد ارزیابی شده در این بازدیدها اشاره کرد و گفت:  در این بازدید دو روزه به مباحث مختلف طلاب و مشکلات آنها در مدارس پرداخته شد و در نهایت با جلسه ای که با مدیر مدارس برگزار گردید، این موارد مورد بررسی جامع و کامل قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: در این بازدید در مباحث قرآنی،«برگزاری صبحگاه قرآنی»، «برگزاری جلسات قرائت قرآن در مدارس»، «برگزاری طرح هرروز با قرآن و عترت»و « برگزاری کارگاه های قرآنی در مدارس» از مهمترین موضوعات بررسی شده بود.

معاون آموزش و امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه استان یزد به دیگر مباحث بررسی شده نیز اشاره و اذعان کرد: در مباحث آموزشی نیز مواردی همچون «برگزاری کارگاه ادبیات در مدارس، مختص طلاب پایه اول تا شش»،«برگزاری آزمون شفاهی در مدارس بصورت دو مرحله در سال جاری»،«شوراها و کارگروه های مدارس و تعداد جلسات و موضوعات بیان شده در آن»،«مباحث استاد یاری و نحوه برگزاری و حضور و غیاب در آن»،«بررسی اوراق امتحانی طلاب در نیم سال اول سال گذشته و نحوه بایگانی و نحوه تصحیح و طرح سوال آن»،«امتحانات هفتگی»،«بایگانی پرونده هویتی طلاب» و «ثبت غیبت های طلاب و رسیدگی به غیبت های غیر موجه آنان» بررسی شد.

وی ادامه داد: بحث نظارت بر مباحثات، به علت اهمیت بسیاری که مباحثه برخوردار است ازنیم سال دوم سال گذشته با همت بیشتری توسط معاونین آموزش مدارس علمیه در حال پیگیری است و امسال نیز با تحویل فرم های خود اظهاری به طلاب، نظر سنجی خواهد شد تا به بهترین نحو مورد ارزیابی قرار گیرد.

حجت الاسلام حسینی پور در پایان خاطر نشان کرد: همچنین در این جلسات بحث تشکیل شوراهای آموزشی در مدارس مطرح شد تا به مسائل آموزشی طلاب مدارس علمیه رسیدگی شود و این شوراها نیز بتوانند در تصمیماتی که گرفته می شود نظرات خود را اعلام کنند.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha