جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عرضه آثار مربوط به امام صدر در نمایشگاه بین المللی بیروت

حوزه / کتاب‌های مرکز مطالعات و تحقیقات امام موسی صدر در لبنان، در شصتمین نمایشگاه بین المللی کتاب بیروت عرضه شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومی موسسه امام موسی صدر، کتاب‌های مرکز مطالعات و تحقیقات امام موسی صدر در غرفه دار الولاء در نمایشگاه بین المللی کتاب بیروت عرضه شده است.

مرکز مطالعات و تحقیقات امام موسی صدر تا کنون بیش از 40 عنوان کتاب با محوریت سخنرانی های امام صدر و مجموعه کنفرانس های «کلمه السواء» منتشر کرده است. 3 عنوان کتاب جدید «اخلاق الصوم: اخلاق روزه»، «حرکیة الإیمان: پویایی ایمان» و «قولوا لا اله الا الله تفلحوا» در کنار کتاب‌های قبلی این مرکز امسال در معرض نمایش و فروش قرار گرفته است.

همچنین کتاب «ادیان در خدمت انسان» که با همکاری موسسه امام موسی صدر در تهران، مرکز مطالعات و تحقیقات امام موسی صدر در لبنان و انتشارات دارالبراق به زبان فرانسه منتشر شد، در غرفۀ این ناشر در نمایشگاه بیروت عرضه شده است. این کتاب که با عنوان «Les religions au service de l'Homme» منتشر شده دربردارنده هشت مقاله از امام موسی صدر شامل «اسلام»، «در پاسداشت آزادی»، «اسلام و کرامت انسان»، «ابعاد اجتماعی اسلام»، «اسلام، ارزش‌ها و مفاهیم انسانی»، «اسلام و عدالت اجتماعی و اقتصادی»، «ادیان در خدمت انسان» و «لبنان و تمدن بشری» است.

سمر ابو زید مترجم این کتاب است و پدر روحانی دکتر سلیم دکاش، رئیس دانشگاه یسوعی(سن ژوزف) بیروت مقدمه ای بر آن نوشته است. در بخشی از این مقدمه می خوانیم: «متون امام موسی صدر در این کتاب نشانگر فکر دینی و سیاسی باز و مدرن او است. او دارای تفکری پویا و نقادانه است و همواره در پی باسخ به پرسش های اصلی و مهم انسان ها است. آنچه امام موسی صدر سی سال پیش دربارۀ طبیعت و نقش اسلام و ادیان به طور کلی مطرح می کند، محدود به زمان و مکان نیست بلکه از موقعیت تاریخی و جغرافیایی خود عبور می کند و جهانی می شود»

شصتمین نمایشگاه بین المللی کتاب بیروت اول دسامبر 2016 افتتاح شد و تا 14 دسامبر (24 آذر) ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha