پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد

حوزه/ رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان این که جامعه نیازمند و تشنه فرهنگ و سیره رضوی است، گفت: اگر ضعفی وجود دارد، به دلیل فاصله ایجاد شده میان مردم و فرهنگ رضوی است

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد، در گردهمایی آموزشی سرپرستان نمایندگی آستان قدس رضوی در استان ها گفت: باید بتوان از ظرفیت های موجود در مسیر ترویج فرهنگ و سیره معصومین(ع) به خصوص امام رضا(ع) بهره برد.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به حضور 25 میلیون زائر در طول سال در مشهد، این مهم را ظرفیت عظیمی خواند که در مسیر اهداف تببین شده در راستای گسترش فرهنگ دینی می توان از آن بهره مند شد.

وی ضمن اشاره به برنامه فرهنگی زیر سایه خورشید که هر ساله در ایام دهه کرامت اجرا می شود، گفت: این فعالیت یکی از ظرفیت هایی است که برای برنامه های فرهنگی پیش بینی شده که می توان به عنوان یکی از بهترین کارهای فرهنگی آستان قدس رضوی در شهرستان ها از آن نام برد.

حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد گفت: امسال با تدبیر معاونت مستضعفان 300 هزار زائر زیارت اولی برای مشهد پیش بینی شده که برنامه ریزی بخش فرهنگی آن تا کنون به شایستگی انجام گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع وقف و نذر اظهار کرد: گسترش فرهنگ وقف و نذر یکی از مواردی است که در خصوص آن از فرهنگ اهل بیت(ع) الهام گرفته شده و باید توجه جدی تری به آن شود.

این مقام مسئول با اشاره به جایگاه معنوی قرآن در دستگاه رضوی گفت: تولیت آستان قدس رضوی اعتقاد دارند که این آستان می تواند ظرفیت کاملی برای فعالیت های قرآنی داشته باشد و بر این اساس، طی برنامه ریزی های انجام شده مرکزی قرآنی به زودی راه اندازی می شود که بتواند این جریان را هدایت کند.

در ادامه این گردهمایی مسئولان حاضر در جلسه به سئوالات میهمانان درباره مسائل مختلف اداری، سازمانی و فرهنگی پاسخ دادند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha