پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله طبرسی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: امروز فرقه های ضاله که از سوی نظام سلطه حمایت می شوند با شیوه های تبلیغاتی گسترده، تلاش می کنند ارزش های اسلامی در جامعه ما را کمرنگ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، امروز در همایش مهدویت در ساری، با مهم ارزیابی کردن ترویج مسأله مهدویت در جامعه گفت: تبيين جايگاه مهدويت و مفهوم انتظار در جامعه اسلامي، سبب جهاني شدن تفكر اسلامي مي‌شود و انتظار ظهور در نظام اسلامي،بايد به صورت فراگير گسترش يابد.

امام جمعه ساری با بيان اين كه فرهنگ مهدويت بين جوانان ترويج شود، افزود: بايد بدانيم در عصر غيبت امام زمان(عج) نقش و وظيفه‌مان چيست تا بتوانيم زمينه ظهور ايشان را آنطور‌كه شايسته است، فراهم كنيم.

آیت الله طبرسی به نقش جوانان در‌ خصوص فرهنگ مهدويت اشاره كرد و افزود: جوانان بايد امام زمان‌(عج) را آن‏ طور كه شايسته است، بشناسند و بدانند عالم در محضر امام مهدي‌(عج‌) است و بايد آنچه از اين امام بزرگوار در دل و ذهن دارند، در طول زندگي ساري و جاري كنند.

رئیس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که اصل ظهور حضرت مهدي(عج) امري مسلم است و اگر فرد مسلماني اين قضيه را انکار کند، نشان از نادانی و کوته فکری اوست، گفت: انتظار ظهور مهدي موعود(عج) يک عقيده اسلامي است که هر مسلمان با ايماني بايد به آن باور داشته باشد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود، گسترش فرقه‌های انحرافی را خطر بزرگی برای اندیشه‌های اسلامی دانست و ابراز داشت: امروز تقویت معنویت می‌تواند مهم‌ترین سد در برابر ترویج عرفان‌های انحرافی باشد.

وی با بیان این‌که ایجاد ادیان ساختگی همواره از ترفندهای استعمارگران برای منحرف‌کردن دینداری صحیح و جایگزینی آن با ادیان الهی مرسوم بوده است، افزود: امروز برخی عرفان های نوظهور و کاذب در جامعه در حال گسترش هستند.

امام جمعه ساری، فرقه های ضاله و عرفان های نوظهور را خطر بزرگی برای رشد اندیشه های اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: عرفان های کاذب تلاش می کنند هویت دینی نسل جوان را از بین ببرند و افکار آنها را نسبت به اندیشه های غربی سوق دهند. 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که دشمنان نظام تنها به دنبال ضربه زدن به مبانی دینی جامعه اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: امروز فرقه های ضاله که از سوی نظام سلطه حمایت می شوند با شیوه های تبلیغاتی گسترده، تلاش می کنند ارزش های اسلامی در جامعه ما را کمرنگ کنند.

وی، ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) را بهترین روش برای خنثی کردن توطئه های شوم فرقه های ضاله دانست و تصریح کرد: امروز نهادهای دینی و فرهنگی به ویژه مراکز تبلیغی وظیفه دارند جامعه را بیشتر با اندیشه های ارزشمند اسلام ناب آشنا کنند.

آیت الله طبرسی، خلأ معنویت درسطح جامعه را مهم ترین دلیل گسترش عرفان های نوظهور دانست و خاطرنشان کرد: تقویت معنویت می تواند مهم ترین سد در برابر ترویج عرفان های انحرافی باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha