جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وحدت

حوزه/امام جمعه پیرانشهر گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال برقراری وحدت و آرامش در میان کشورهای اسلامی است.

ماموستا مصطفی محمودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تاکید بر اینکه وحدت و اتحاد مسلمانان در دنیای کنونی امری واجب و اجتناب ناپذیر است، اظهار داشت: نبی مکرم اسلام(ص) نخستین اقدامی که پس از عزیمت به مدینه انجام داد، ایجاد پیوند اخوت در میان مسلمانان بود.

امام جمعه پیرانشهر افزود: خداوند در آیه 103 سوره مبارکه آل عمران سه مرتبه بر وحدت تاکید دارد و اهمیت یکپارچگی و وحدت در میان مسلمانان و پیروان مذاهب اسلامی در این آیه شریفه ثابت می شود.

وی تصریح کرد: بی‌شک تمامی انقلاب هایی که با پیروزی به پایان می رسند و یا اگر پیشرفتی در آنها حاصل می شود همه در سایه وحدت و همدلی به وجود می آید.

 ماموستا محمودی با اشاره به اینکه مسئله وحدت تنها به مسلمانان ارتباط دارد، بیان داشت: بی تردید مسئله وحدت هیچ پیوند قلبی را در میان مشرکان و غیرمسلمانان به وجود نیاورده و اگر وحدتی نیز میان آنها به وجود آید به سبب معنویت، خدا و یا دین نیست، بلکه وحدت آنها به علت منافع مادی است.

وی با تاکید بر اینکه وحدت اصل و اساس دین است، افزود: مسلمانان باید در اصل و اساس دین متحد شده و در برابر استعمارگران و ظالمان ایستادگی کنند چون هدف استکبار جهانی و دشمنان اسلام، اشغال، استعمار و سلطه در بین جوامع اسلامی است.

 امام جمعه پیرانشهر خاطرنشان کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران همواره در مقابل ظالم ایستادگی کرده و همه گوش به فرمان ولی امر مسلمین هستند و اگر دشمن قصد جسارت و یا دست اندازی به خاک مقدس کشورمان را داشته باشد، تمامی اقوام و مذاهب اسلامی دست به دست هم داده و با اتحاد خود دشمن را مایوس و ناامید می کنند.

ماموستا محمودی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال برقراری وحدت و آرامش در میان سایر کشورهای اسلامی است اذعان داشت: متاسفانه هم اکنون جوامع دچار آشوب و فتنه، از میان جوامعی هستند که در رأس آنها حاکمان دست نشانده و نوکر غرب قرار داشته و همین خود سبب تفرقه در بین کشورهای اسلامی شده است.

وی بیان داشت: بی شک چنین جوامعی هیچ گاه به استقلال نرسیده و همیشه دچار تفرقه هستند، بنابراین در چنین شرایطی تمامی جوامع اسلامی باید جمهوری اسلامی ایران را الگوی خود قرار دهند.

امام جمعه پیرانشهر تصریح کرد: برای تقویت وحدت میان شیعه و سنی می توان کتاب هایی در رابطه با این موضوع را در میان جوامع اسلامی توزیع کرده و در رسانه های جمعی و گروهی، لزوم وحدت اقوام و ادیان بیش از پیش تبیین و تشریح شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha