پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله نعیم آبادی

حوزه/ نماينده ولى فقيه در هرمزگان گفت: ائمه اطهار(ع) و علماى دين در تمام زمينه ها و ميادين راهکار هاى عملى به ما توصيه كردند كه اگر آنها را عملىاتی کنيم، مشكلات اجتماعى، اخلاقى، اقتصادى جامعه برطرف مى شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بندرعباس، آيت الله غلامعلى نعيم آبادى، در جمع عده ای از جوانان، ضمن تبريک عيد ولايت و امامت امام زمان (عج)، گفت: ائمه اطهار(ع) و علماى دين در تمام زمينه ها و ميادين راهکار هاى عملى به ما توصيه كردند كه اگر آنها را عملىاتی کنيم، مشكلات اجتماعى، اخلاقى، اقتصادى و حتى امراض و بيمارى روحی روانی نیز برطرف مى شود.

رئیس شورای حوزه علمیه هرمزگان ادامه داد: متاسفانه در جامعه امروز شاهديم هر شخصى که ادعايى مى کند عده اى به سمت او گرايش پيدا مى کنند و طرفدار او مى شوند، با اينكه شخص مذكور عقايد ضاله اى را تبليغ مي كند.

وی براى اين كه جوانان کمتر در مسائل اعتقادى گمراه شوند، با توصيه به مطالعه کتاب حق اليقين، ابراز داشت: کسانى که از زبان عربى بهره ى زيادى ندارند مى توانند با مراجعه و مطالعه اين كتاب ارزشمند که علامه مجلسى در مورد عقايد نوشته است، دين و اعتقادات خود را در مقابل جريان هاى انحرافى حفظ کنند.

نماينده ولى فقيه در استان هرمزگان،با اشاره به برخى سنت ها و آداب و رسوم غلط رايج در برخى نقاط استان، اذعان داشت: ما با عملى کردن برخى از سنت ها، غل و زنجيرهايى را به پاى خود بسته ايم كه توان حرکت کردن را از ما گرفته است و در موارد بسيارى باعث خسارات بسيار مى شود.

آيت الله نعيم آبادى در پايان  خاطر نشان کرد: مستحب است زمانى که کسى فوت مى کند آشنايان و اقوام تا مدتها غذا و خوراک مورد نياز خانواده ى متوفى را تامين كنند ولى متاسفانه در برخى نقاط از هرمزگان شاهد هستيم كه تا چهل روز خانواده متوفى در حال پخت و پز و اطعام ميهمانان هستند كه اين امر فقط مورد پسند شکم پرستان بوده و مطمئنا به دور از رضايت خداوند تبارک و تعالى است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha