پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آزادی از محاصره داعش

حوزه/ گردان علی اکبر(ع) وابسته به آستان قدس حسینی توانستند در عملیات آزاد سازی تل عبطه در موصل حدود ۲۰۰ خانواده را از محاصره داعش خارج کنند.

به گزارش سرویس بین الملل «حوزه»، مسئول رسانه ای گردان علی اکبر(ع) وابسته به آستان قدس حسینی از گردان های بسیج مردمی عراق گفت: نیروهای این گردان توانستند در عملیات آزاد سازی تل عبطه در موصل حدود 200 خانواده را از  محاصره داعش خارج کنند.

این در حالی است که نیروهای این گردان حرکت خود را به سمت موصل ادامه می دهد.

منطقه تل عبطه در 73 کیلومتری شهر موصل قرار دارد و بیشتر ساکنان آن عرب و ترکمان می باشند و اقلیتی مسیحی نیز دارد.

به گفته علی الحمدانی فرمانده این گردان، رزمندگان از 200 خانواده با مهرورزی و برادری استقبال کردند و همچنین املاک و وسائل این خانواده ها را که داعش بر آن ها مسلط شده بود به آنها بازگرداندند.

حمدانی تاکید کرد: رزمندگان گردان علی اکبر به توصیه های مرجعیت دینی عمل می کنند و با خانواده های آوارگان و پناهندگان با احترام کامل برخورد می کنند و مواد غذایی و حمایت امنیتی لازم را برای آنها تامین می کنند.

لازم به ذکر است گردان علی اکبر(ع) تونل هایی را پیدا کرده است که تروریست های داعش برای مخفی شدن و انتقال نیروه و تجهیزات از آن ها استفاده می کردند.

نیروهای این گردان قبل از این در جاده استراتژیک بین "تل عفر" و منطقه "تل عبطه" به سمت روستای "تل صالح" را آغاز کرده بودند که بعدا این روستا نیز آزاد شد.

تا کنون نیروهای عراقی توانسته اند 27 منطقه از محور شرقی شهر موصل را تحت فرماندهی عملیات "به سمت نینوا" آزاد کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha