پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید طاهر الهاشمی

اختصاصی حوزه/ سید طاهر الهاشمی از رهبران شیعی در مصر ابراز امیدواری کرد تلاش های مثبتی که برای بازگشت روابط ایران و مصر انجام گرفته منجر به برقراری روابط خوب و پایدار شود و فتنه را از میان شیعه و سنی بزداید. وی تاکید کرد: روابط ایران و مصر ضامن امنیت کشورهای عربی و اسلامی است.

سید طاهر الهاشمی از رهبران شیعی در مصر در مصاحبه با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به برخی تلاش ها در خصوص ایجاد روابط جدید بین دو کشور ایران و مصر، ابراز امیدواری کرد تلاش های مثبتی که برای بازگشت روابط ایران و مصر انجام گرفته منجر به برقراری روابط خوب و پایدار شود و فتنه را از میان شیعه و سنی بزداید. وی تاکید کرد: روابط ایران و مصر ضامن امنیت کشورهای عربی و اسلامی است.

وی افزود: ما از ایران می خواهیم تا از سیاست مستقلی که دولت مصر در پیش گرفته است، حمایت کند و در رابطه با اقتصاد مصر به اقدامات سخاوتمندانه روی آورد.

سید طاهر الهاشمی تصریح کرد: این مسئله تاثیر به سزایی در متوقف ساختن خونریزی ها، ویرانی ها و خرابی های جهان اسلام دارد. ما رویکردهای فرقه ای در روابط کشورها را نمی پسندیم.

طاهر الهاشمی افزود: هر چقدر که ما از نفوذ و دخالت هایی غربی در منطقه و کسانی که با غربی ها و در جهت منافع آن ها علیه امت اسلامی تلاش می کنند، دوری کنیم و مقاومت کنیم؛ نزدیکی و تقویت روابط آسان تر خواهد بود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha