جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد تقی رهبر

حوزه/ امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به هجرت ایثارگرانه حضرت ‌آیت الله مظاهری از قم به اصفهان، تصریح کرد: این مرجع عالی قدر روح اخلاق را به جامعه تزریق می کنند و عملاً الگوی اخلاقی و تعامل اجتماعی می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان  با اشاره به نکوداشت حضرت آیت الله مظاهری در روز ۲۵ آذر، پیرامون  ابعاد شخصیتی این مرجع تقلید گفت: حضرت آیت الله  مظاهری از جنبه های مختلف دارای ویژگی هایی بی بدیلی هستند و یکی از سرمایه های معنوی حوزه و اسلام به شمار می آیند.

سابقه 50 سال آشنایی

وی در رابطه با شناخت دیرینه خود از حضرت آیت الله مظاهری، تصریح کرد: من حدود 50 سال است (از زمانی که ایشان در قم تشریف داشتند تاکنون) با این مرجع عالی قدر ارتباط دارم. معظم له از نظر علمی و اخلاقی در سطح بسیار بالا و شایسته ای قرار دارند و تاکنون آثار ارزشمند و گرانسنگ علمی را تألیف کرده اند.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه با اشاره به مقام علمی حضرت آیت الله مظاهری، تاکید کرد: علاوه بر جایگاه علمی، ایشان از جنبه تربیتی و اخلاقی نقش بسیار بالایی برای جامعه مسلمان ایران داشته اند، به طوری که با قلم، بیان، منبر  و درس های اخلاق خود برای حوزه و توده های مردم، روح فرهنگ و اخلاق اسلامی را به جامعه تزریق می کنند.

مرجعی که هرگز منبر را ترک نکرده است

حجت الاسلام والمسلمین رهبری در ادامه یادآور شد: حضرت آیت الله مظاهری باتوجه به جایگاه رفیع مرجعیت و کهولت سن، هنوز هم برای مردم منبر می روند و شب های جمعه مباحث اخلاقی و تربیتی را تدریس می کنند و در سه وعده نماز جماعت اقامه می کنند و علاوه بر آن، کرسی تدریس ایشان در حوزه اصفهان پررونق است.

الگوی عملی اخلاق و تعامل اجتماعی

امام جمعه موقت اصفهان در رابطه با بعد اخلاقی شخصیت حضرت آیت الله مظاهری، خاطرنشان کرد: ایشان علاوه بر اینکه مدرس برجسته اخلاق هستند، عملاً الگوی اخلاقی و تعامل اجتماعی می باشند و دارای صبر و حوصله ای مثال زدنی هستند.

وی ادامه داد: این مرجع تقلید، در مواجهه با مردم بسیار با تواضع برخورد می کنند و در مسجد پای صحبت مردم می نشینند و هرکس مشکلی داشته باشد به راحتی آن را با ایشان مطرح می کند و داروی دردش را جویا می شود.

یار و همراه امام(ره) و رهبری

حجت الاسلام والمسلمین رهبر در رابطه با نقش حضرت آیت الله مظاهری در دوران انقلاب و نهضت امام خمینی(ره)، افزود: ایشان در تمام جریانات و مبارزات از ابتدا با بنیانگذار انقلاب اسلامی همراه بودند و با امام راحل ماندند و در پیروزی انقلاب ایفای نقش نمودند، هم اکنون نیز از یاوران با اخلاص مقام معظم رهبری و در خط ولایت قرار دارند.

امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر این که حضرت  آیت الله مظاهری یک الگوی سازنده هستند که باید از جنبه های مختلف از وجود ایشان بهره برد، ابراز داشت: نه تنها حوزویان و دانش پژوهان، بلکه باید همه مردم از چنین بزرگانی الگو بگیرند.

احیای حوزه اصفهان با هجرت ایثار گرانه

وی به برکات حضور حضرت آیت الله مظاهری در اصفهان اشاره و  اظهار کرد: حوزه اصفهان پس از وفات آیت الله خادمی از نظر فقاهت دارای یک خلاء بود، براین اساس ایشان با لبیک به امر مقام معظم رهبری و هجرت ایثارگرانه به اصفهان، زعامت حوزه و فقاهت را به شهر اصفهان آوردند و به آن ارزش والایی بخشیدند.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر تصریح کرد: اگر چنین شخصیتی در اصفهان حضور نداشت، حوزه این استان وزانت خود را از دست می داد، لکن این امر باید یک الگو برای سایر علما باشد که فقط به حضور در حوزه علمیه قم قناعت نکنند و کل کشور را پوشش دهند و سنگرها را پر کنند.

تکریم بزرگان تداوم داشته باشد

امام جمعه موقت اصفهان در پایان با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری نکوداشت حضرت آیت الله مظاهری، تاکید کرد: تکریم و نکوداشت ایشان، تکریم اسلام، فقاهت، علم و اخلاق است و باید این گونه برنامه تداوم یابد.

انتهای پیام ۳۱۳/۳۸

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha