جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
برگزاری جشنواره اسلامی برای دانش آموزان گوآ

حوزه/ جشنواره اسلامی پنج روزه دانش آموزان گوآ در هندوستان با عنوان «همانند ستارگان در زمین» در روزهای ۲۵-۳۰ دسامبر، به هدف ارتقاء ارزش‌ها و باورهای اسلامی میان کودکان برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، انجمن آموزش و پرورش اسلامی در ایالت گوآ، در هندوستان، به منظور ارتقاء ارزش‌ها و باورهای اسلامی در میان کودکان و نوجوانان، یک جشنواره‌ی اسلامی پنج روزه از تاریخ 26 دسامبر تا 30 دسامبر در محل اشرف نگار ورنا برگزار می‌کند.

تمامی دانش آموزانی که در مدارس گوآ تحصیل می‌کنند می‌توانند در این جشنواره با عنوان «همانند ستارگان بر زمین» شرکت کنند.

در کشور هندوستان از 23 دسامبر تا 2 ژانویه تمامی موسسات آموزشی به علت تعطیلات کریسمس تعطیل می‌شوند و این امر حضور دانش آموزان در این جشنواره را تسهیل می‌کند.

فعالیت‌های فوق برنامه‌ای چون برگزاری نمایشگاه، جلسات مشاوره، قرائت قرآن، اذان و ... فضایی اسلامی برای گروه‌های سنی مختلف ایجاد کرده و جلسات به طور جداگانه برای دختران و پسران برگزار خواهند شد.

هدف این جشنواره ارائه تصویری حقیقی از اسلام و آموزه‌های پیامبر اسلام (ص) است.

هر چند ایالت گوآ، کوچکترین ایالت هندوستان کمتر از 5% جمعیت مسلمان دارد، با این حال انتظار می‌رود بیش از 30 هزار دانش آموز، والدین و معلمان‌شان در این جشنواره حضور بهم رسانند.

ایالت گوآ 5 دبیرستان اسلامی به زبان اردو و چند اسلامی دبیرستان انگلیسی زبان دارد.

یوسف خان، مدیر انجمن آموزش و پروش اسلامی درباره اهداف برگزاری این جشنواره گفت: ما می‌خواهیم فرزندان‌مان انسان‌هایی خوب بار بیایند و خدمتگزاران حقیقی جامعه و ملت‌شان باشند و همچنین بتوانند در جبهه‌های فرهنگی و دانشگاهی نیز موفق باشند.

شیخ جمال الدین، پدر یکی از دانش آموزان با استقبال از این طرح گفت: پیدا کردن چنین فعالیت‌هایی برای دانش آموزان مسلمان سخت و دشوار است. من به عنوان یک پدر مطمئنا فرزندم را در این فستیوال شرکت خواهم داد.

برگزاری جشنواره اسلامی برای دانش آموزان گوآ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha